۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین محبوس شدن داخل آسانسور بیشترین حوادث در شهریورماه
کد خبر: ۲۶۵۹۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

مديرعامل آتش نشاني قزوين خبرداد:

محبوس شدن داخل آسانسور بیشترین حوادث در شهریورماه

مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين گفت: آتش نشانان قزوين در شهریور ماه امسال در ۳۱۵ عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق حاضر شدند.

محبوس شدن داخل آسانسور بیشترین حوادث در شهریورماه
ابوالفضل ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: تماس‎هاي مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در شهریورماه سال 1396، آتش نشانان را به 315 عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق رهسپار کرد.

وی در ادامه بيان کرد: عمليات‌هاي انجام شده در این مدت مربوط به؛ تصادف یا واژگوني خودرو 23 مورد، حريق منزل مسکوني و مغازه 13 مورد، حريق خودرو 11 مورد، افکن زمین و ريزش چاه 2 مورد، نشت آب و شکستگی لوله 8 مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 53 مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکوني 21 مورد، مشاهده و گير کردن حيوانات وحشي 21 مورد، آتش سوزي سطل زباله و ضايعات 43 مورد، حریق علفزار 30 مورد، حریق باغ 21 مورد، 15 مورد خارج کردن حلقه انگشتري و 54 مورد حوادث دیگر بوده که آتش نشانان با حضور به موقع و اقدام سريع نسبت به ايمن سازي محل حادثه و کاهش خطر اقدام کردند.

مديرعامل آتش نشاني قزوین در ادامه با اشاره به اينکه گستره فعاليت‌هاي اين سازمان صرفاً مهار آتش سوزي نیست، تصريح کرد: آتش نشانان ايستگاه‌هاي 8 گانه قزوين به تمامي حوادث امداد و نجات و اطفاء حريق در حوزه شهري و حتي در بعضي موارد "به واسطه درخواست کمک از شهرهاي استان" درحوزه برون شهري نيز خدمت رساني مي‌کنند.

وی رعايت توصيه‌هاي ايمني را در كاهش وقوع حوادث موثر دانست و تاكيد كرد: از شهروندان انتظار داريم از اشغال كردن بي مورد شماره تلفن 125 آتش نشاني به طور جدی خودداري كرده و در زمان وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردي، با شماره 125 سازمان آتش نشاني تماس حاصل کنند.

این مسئول در خاتمه یادآور شد: کلیه شهروندان می توانند جهت ثبت نام در کلاسهای یک روزه و رایگان آموزش کار با خاموش کننده‌های دستی و نحوه مقابله با حریق، نام و نام خانوادگی خود را به شماره 3000500125 پیامک کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان