۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین علم و دانشی که فاقد آموزه‌های حسینی باشد، ارزشی ندارد
کد خبر: ۲۶۵۹۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱ ساعت: ۱۲:۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

علم و دانشی که فاقد آموزه‌های حسینی باشد، ارزشی ندارد

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: باید مجموعه آموزش‌ها، دانش‌آموزان را به سوی شور و شعور حسینی سوق دهد؛ چراکه علم و دانش و تعلیم و تعلم که ثمره‌اش به این نکته مهم منتهی نشود، ارزشی ندارد.

علم و دانشی که فاقد آموزه‌های حسینی باشد، ارزشی ندارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ قربانعلي افشاني مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش صبح امروز(شنبه) در مراسم استانی بازگشایی مدارس در دبیرستان شاهد نرگس قزوین اظهار کرد: مدرسه کانون تربیت و پرورشِ مهربانی و شور حسینی است؛ که می‌تواند رهرو راه امام حسین(ع) تربیت کند.
وی افزود: امروز این شور و نشاط و اشتیاق در بیش از 105 هزار کلاس درس در سراسر کشور با حضور دانش‌آموزان و معلمان، جاری است و مهر با مهربانی آغاز شد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در پایان سخنان خود پیام وزیر آموزش و پرورش را قرائت کرد.

در ادامه داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار کرد: در آموزش و پرورش، باید در دو بُعد آموزشی و پرورشی به صورت متوازن قدم برداشت.

وی تصریح کرد: برای نیل این هدف باید به 3 نکته مهم تاکید داشت، نخست آنکه معلم و شاگرد ارتباط دوسویه داشته و معلم فقط متکلم وحده و دانش‌آموزان مستمع محض نباشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارتباط دوسویه بین معلم و شاگرد، موجب رشد و شکوفایی و بسترسازی برای کشف استعدادها شده و دانش‌آموزان را از تقلید به سوی ابتکار و خلاقیت سوق می‌دهد.

وی بیان کرد: باید به جای تکیه بر انباشت محفوظات بر روی کشف استعدادها و نبوغ دانش‌آموزان تکیه کنیم و علاوه بر کشف استعدادها، به کشت استعدادها بپردازیم.

محمدی تاکید کرد: برای تحقق این امر مهم لازم است تا بستر مناسبی در آموزش و پرورش ایجاد شود تا منابع توانمند، قوی و مستعدی برای آینده کشور تامین شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی و حضور در اجتماع بیان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی نکته مهمی است تا دانش‌آموزان در وقت فراغت از تحصیل و در زندگی اجتماعی، با آگاهی نسبت به مهارت‌های لازم، موفق عمل کنند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: باید مجموعه این آموزش‌ها، دانش‌آموزان را به سوی شور و شعور حسینی سوق دهد؛ چراکه علم و دانش و تعلیم و تعلم که ثمره‌اش به این نکته مهم منتهی نشود، ارزشی ندارد.

وی در پایان گفت: فرهنگیان در این مسیر، رسالت بسیار سنگینی را بر دوش دارند که امیدواریم در نیل به این اهداف، توفیق پیدا کنند. 

انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان