۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تقویت روحیه پرسشگری در نظام آموزش و پرورش ضروری است
کد خبر: ۲۶۵۹۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱ ساعت: ۱۱:۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

تقویت روحیه پرسشگری در نظام آموزش و پرورش ضروری است

استاندار قزوین بیان کرد: تضمین کننده آینده کشور، تقویت روحیه پرسشگری در نظام آموزشی و پرورشی است چراکه کلاس درس صرفا مکانی برای گفتن و شنیدن، آموزش دادن و به خاطرسپردن نیست؛ بلکه محلی برای گفتگوی متقابل میان دانش‌آموزان و معلمان است‌.

تقویت روحیه پرسشگری در نظام آموزش و پرورش ضروری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین صبح امروز(شنبه) در مراسم استانی بازگشایی مدارس در دبیرستان شاهد نرگس قزوین اظهار کرد: سال تحصیلی را همزمان با ماه محرم، ماه خیزش تا ابد زنده و همزمان با سالروز دفاع جانانه ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس آغاز می‌کنیم.

وی افزود: شروع سال تحصیلی در حقیقت آغاز ساخت آینده یک ملت و آینده انسان‌هاست؛ چراکه مهم‌ترین سرمایه هر جامعه‌ای، سرمایه انسانی آن است.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اگر کشوری که دارای نعمات بی‌شماری است از سرمایه انسانی قابل توجه، کارآفرین و اندیشمند برخوردار نباشد؛ همه نعمتهایش از بین می‌رود و نادیده گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین سرمایه انسانی نیز سرمایه انسانیِ معطوف به آینده است که دانش‌آموزان و فرزندان برومند ایران اسلامی آینده کشور را می‌سازند؛ زیرا توانمندی و اندیشمندی یک جامعه وابسته به دانش‌آموزان و دانشجویان آن کشور است.

زاهدی تصریح کرد: تمدن‌های بزرگی در تاریخ دنیا شکل گرفتند؛ اما از آنجا که در حرکت‌ها و برنامه‌های آنها، برای آینده فکری جدی نشده بود؛ لذا در تاریخ دفن و به فراموشی سپرده شدند.

استاندار قزوین در ادامه بیان کرد: مهم‌ترین راه پایداری یک ملت، توجه به سرمایه‌ای است که آینده آن مملکت را تضمین می‌کنند و اگر امروز به آینده پایدارِ خود امیدوار هستیم پایه‌های آن را باید در آموزش و پرورش مشاهده کنیم و باید پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان بوده و برای آموزش و پرورش برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تضمین کننده آینده کشور، تقویت روحیه پرسشگری در نظام آموزشی و پرورشی است چراکه کلاس درس صرفا مکانی برای گفتن و شنیدن، آموزش دادن و به خاطرسپردن نیست؛ بلکه محلی برای گفتگوی متقابل و پرسش و پاسخ متقابل میان دانش‌آموزان و معلمان است‌.

زاهدی تاکید کرد: دانش‌آموزان این اطمینان را داشته باشند که معلمان ما در سراسر کشور، اسوه‌های شکیبایی هستند و در مقابل پرسش‌های شما، پاسخ‌های لازم را ارائه می‌کنند.

وی در پایان گفت: زمینه پژوهش و تحقیق که اساس ساختن آینده کشور است در سایه گفتگوی متقابل ایجاد می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان مراسم زنگ مهر و مقاومت با حضور مسئولان کشوری و استانی در قزوین به صدا درآمد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان