۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین «تعلیم و تربیت» در نظام دینی ما جایگاه والایی دارد
کد خبر: ۲۶۵۹۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

«تعلیم و تربیت» در نظام دینی ما جایگاه والایی دارد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در آئین بازگشایی مدارس با بیان اینکه «تعلیم و تربیت» در نظام دینی ما جایگاه والایی دارد، گفت: قرآن با آیات «تعلیم و تربیت» آغاز شده است.

«تعلیم و تربیت» در نظام دینی ما جایگاه والایی دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین صبح امروز(شنبه) در آیین بازگشایی مدارس استان قزوین که در مدرسه شاهد نرگس برگزار شد، با اشاره به پیوند آغاز سال تحصیلی جدید، حماسه عاشورایی امام حسین(ع) و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: خدا را شاکریم که سال تحصیلی جدید را در سراسر میهن اسلامی در فضای امنیت و آسایش آغاز می‌کنیم و این مهم به برکت رشادت‌ها و جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس به دست آمده است.

وی به نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه اشاره و تأکید کرد: خدا را شاکریم به برکت تلاش های جمهوری اسلامی کشورهای تحت ستمی که استکبار امریکایی و همراهانش تلاش می‌کردند تا آن‌ها را به آشوب بکشانند، به امنیت نسبی دست پیدا کرده‌اند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خداوند قرآن را با آیات تعلیم و تربیت آغاز کرده است، افزود: در اولین آیاتی که نازل شده است، خداوند خطاب به رسول گرامی اسلام(ص) فرموده: «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ».

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند علاوه بر اینکه اولین آیات نازل شده را به تعلیم و تربیت اختصاص داده است، در آیه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ» به قلم و آنچه که از آن می‌تراود سوگند یاد کرده و این مهم به خوبی جایگاه والا و متعالی تعلیم و تربیت را در نظام دینی ما نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: خداوند با بیان آیه شریفه «الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ»، خودش را آموزگار معرفی کرده است و تأکید می‌کند پروردگار تو همان کسی است که به وسیله قلم آموخت و این سمت آموزگاری را به پیغمبر(ص) عنایت کرد و فرمود رسول خدا(ص) به شما چیزهایی آموزش می‌دهد که اگر از ایشان نیاموزید هرگز به آن آموزه‌ها دست نخواهید یافت.

عابدینی گفت: ما وظیفه داریم خودمان را برای پذیرش تعالیم الهی که دل‌های شایسته و لایق را می‌طلبد، آماده کنیم و بدانیم علم و گناه و ‌علم و لهو و لعب با هم جمع نمی‌شوند زیرا علم حقیقی است که از آموزه‌های وحیانی به ارمغان می‌آید و خداوند تأکید کرده علم را فقط پاکان فرا می‌گیرند.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: در روایات آمده اگر کسی خودش را چهل شبانه روز برای خدا خالص کند، چشمه‌های دانش و معرفت از دلش به جوشش در می‌آید و بر زبانش جاری می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان