۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تبلیغات جهانی نسبت به کشورهای اسلامی و ایران با واقعیت فاصله زیادی دارد/جلساتی درباره برجام برگزار می‌کنیم
کد خبر: ۲۶۵۷۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۶ ساعت: ۹:۲۲ ↗ لینک کوتاه

روحانی پیش از عزیمت به نیویورک؛

تبلیغات جهانی نسبت به کشورهای اسلامی و ایران با واقعیت فاصله زیادی دارد/جلساتی درباره برجام برگزار می‌کنیم

رئیس جمهور گفت: برجام نیاز به توضیحاتی دارد که جلساتی در این مورد برگزار خواهد شد.

تبلیغات جهانی نسبت به کشورهای اسلامی و ایران با واقعیت فاصله زیادی دارد/جلساتی درباره برجام برگزار می‌کنیم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت السلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پیش از عزیمت به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد درباره برنامه‌های این سفر، گفت: اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که با حضور سران بسیاری از کشورها برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای آن است که صدا و نظر ملت ایران به گوش جهانیان رسیده و شبهات و سوالاتی که بعضاً میان افکار عمومی آمریکا و غرب وجود دارد نیز زدوده شود.

وی افزود: در کنار سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل نشست‌های جداگانه‌ای با مدیران و مسئولان رسانه‌ها، سیاستمداران و اندیشمندان فعال در اندیشکده‌های آمریکایی، نشستی با رهبران اسلامی و دیداری با ایرانیان مقیم خواهیم داشت که در این نشست‌ها مسائل لازم تبیین و توضیح داده خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: این اجلاس و برنامه‌های جنبی آن فرصتی است تا در گفتگوها و دیدارهای مختلف مطالب برای مردم آمریکا و مردم جهان بیان شود، چراکه معمولاً تبلیغات درباره کشورهای اسلامی و از جمله ایران در جهان با واقعیت فاصله دارد.

روحانی اضافه کرد: در اجلاس سران بسیاری از کشورها از قاره‌های مختلف حضور دارند که در حد فرصت با آنها دیدار کرده و درباره روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و جهان و موضوعاتی نظیر برجام و بحران میانمار با آنان گفتگو خواهیم کرد، امسال زمان و فرصت ما برای توقف محدود تر است.

رئیس جمهور اظهار کرد: معمولاً در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نشست‌های دیگری هم با حضور سران کشورها برگزار می‌شود که این‌بار سازمان همکاری کشورهای اسلامی برگزاری نشستی درباره میانمار را در دستور کار دارد و اجلاسی نیز با موضوع آب و هوا و محیط زیست برگزار می‌شود.

روحانی تاکید کرد: امروز در شرایطی هستیم که باید از فضای به‌وجود آمده در ارتباط ایران با جهان بهره ببریم، همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کردند، به دنبال روابط گسترده و سازنده با کشورهای دوست در منطقه و جهان هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه تجربه ثابت کرده که معضلات منطقه، راه‌حل نظامی ندارد، گفت: موضوعات منطقه باید از طریق سیاسی حل و فصل شوند و اقتضای راه‌حل سیاسی آن است که همه در آن مشارکت داشته باشند؛ برای مقابله با تروریسم همه کشورها باید دست به دست هم دهند تا امنیت، آرامش و ثبات به جای ترور و خشونت مستقر شود.

روحانی تصریح کرد: امروز درباره برجام در جهان یک اتفاق نظری وجود دارد مبنی بر اینکه برجام توافقی است که به نفع امنیت، ثبات و توسعه منطقه و جهان است. مخالفان برجام فقط به دو سه کشور، محدود می‌شوند از جمله عده‌ای در آمریکا که خود را در این قضیه مغموم و به دست خودشان از این فرصت بی‌بهره ماندند.

وی افزود: از جمله عده‌ای در آمریکا هستند که خودشان را مغموم می‌بینند و احساس می‌کنند یک سفره‌ای باز شده که خود را در باز شدن سفره سهیم هستند، بعد موقع غذا خوردن و استفاده، آنها محروم اند، وارد این میز غذا نمی‌شنود، اتاق بغلی نشسته اند، و این طرف عده‌ای دیگر غذا می‌خوردند، نوشابه می‌خورند و سر و صدا می‌کنند و این نشاط و شادابی آنها را ناراحت می‌کند، اشکالی ندارد اگر آنها اخلاق بدشان را کنار بگذارند می‌توانند در کنار این سفره باشند.

رئیس جمهور گفت: برجام نیاز به توضیحاتی دارد که جلساتی در این مورد برگزار خواهد شد.

روحانی در ادامه تصریح کرد: منطقه ما فجایع زیادی را تجربه کرده اما اینکه امروز در میانمار صدها هزار نفر آواره شده، عده‌ای از آنان کشته شده، خانه‌هایشان به آتش کشیده شده و این خشونت‌ها ادامه دارد، بسیار تأثر برانگیز و جزء فجایع کم‌نظیر در تاریخ منطقه است، همه باید این عمل دولت و ارتش میانمار را محکوم کرده و همزمان هر کمکی که از دستشان بر می‌آید به آوارگان میانماری برسانند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر به طور معمول بخواهیم با سران 10 تا 15 کشور دیدار و درباره مسائل مختلف جهان با آنان گفت‌وگو کنیم، نیاز به زمان و مقدمات بسیاری دارد.

روحانی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های مجمع عمومی سازمان ملل این است که می‌توان در زمانی کوتاه با سران کشورهای مختلف دیدار و در جلسات و دیدارها با گروه‌های مختلف مطالب و مسائل را بیان کنیم که امیدوارم این دیدارها و گفت‌وگوها بتواند برای مسیر توسعه کشور موجب برکات فراوان باشد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان