۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حضور ۱۷ هزار بازنشسته در سطح استان قزوین
کد خبر: ۲۶۵۷۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۶ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در قزوین عنوان کرد:

حضور ۱۷ هزار بازنشسته در سطح استان قزوین

رییس صندوق بازنشستگی کشوری در استان قزوین گفت: تعداد ۱۷ هزار بازنشسته در استان قزوین با ترکیب ۶۴ درصد مرد و ۳۶ درصد زن، تحت ‏پوشش صندوق بازنشستگی قرار دارند.‏

حضور ۱۷ هزار بازنشسته در سطح استان قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ علی رجبلو رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در استان قزوین با بیان اینکه دریافت کسورات بازنشستگی شاغلین و برقراری حقوق بازنشستگان از وظایف صندوق است، اظهار کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی عمده مشترکین صندوق بازنشستگان هستند.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و بانک‌ها از مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری محسوب نمی‌شوند، افزود: پرداخت حقوق‌ها به صورت مستقیم و متمرکز در سراسر کشور در موعد مقرر از تهران انجام می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: صندوق بازنشستگی کشوری سعی کرده است در زمینه خدمات رفاهی، درمانی، بیمه تکمیلی بازنشستگان، تورهای مسافرتی، زیارتی و سیاحتی نیز خدمات ارائه کند.

رجبلو با بیان اینکه هر بازنشسته می‌تواند سه بار از خدمات سفر بهره‌مند شود، اذعان داشت: بازنشستگان می‌توانند به همراه یک نفر از تورهای زیارتی و سیاحتی برخوردار شوند.

رییس صندوق بازنشستگی کشوری در استان قزوین افزود: در هر مرحله برای هر فرد ۳۰۰ هزار تومان یارانه سفر پرداخت می‌شود که باید از تورهای شرکت‌های طرف قرار داد استفاده کنند تا مشمول این خدمات شوند.

وی با اشاره به ارائه خدمات سهام بیمه ملت به تعدادی از بازنشستگان در طول سال تشریح کرد: درحال حاضر پیش ثبت نام فروش خودروی اقساطی به بازنشستگان انجام شده که می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگان اطلاعات لازم را بدست آورند.

این مسئول ابراز کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته همزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان مراسم گرامیداشت در محل خانه امید برگزار می‌شود و از بازنشستگان نمونه نیز تقدیر به عمل می‌آید.

رجبلو با بیان اینکه خانه امید سال گذشته مصادف با روز خانواده و تکریم بازنشستگان به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با ۶ استان دیگر در قزوین افتتاح شد گفت: بازنشستگان همه روزه می‌توانند از ساعت ۸ تا یک و نیم ظهر در نوبت صبح و ۴ تا ۸ شب در نوبت بعدازظهر به این مرکز مراجعه و از خدمات آموزشی، ورزشی و پزشک عمومی برخوردار شوند.

رییس صندوق بازنشستگی کشوری در استان قزوین اضافه کرد: سال گذشته چند نوبت کارگاه‌های آموزشی و پیشگیری و آشنایی با آلزایمر برگزار شد و همچنین در سال جدید طی تفاهم نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه ای کشور بنا شده تا بازنشستگان بتوانند از دوره های آموزشی به صورت رایگان و یا تخفیف ویژه بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: عمده خدمات سازمان بازنشستگی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و مشترکین می‌توانند بدون مراجعه به سازمان از طریق دفاتر پستی پیشخوان و یا سایت صندوق از خدمات چاپ فیش حقوقی، حکم بازنشستگی و صدور کارت منزلت بازنشستگی بهره‌مند شوند.

این مسئول اضافه کرد: پرداخت خدمات عینک، عصا و سمعک نیز به دفاتر پیشخوان واگذار شد تا بازنشستگان بتوانند به راحتی به نزدیکترین دفاتر مراجعه و از خدمات استفاده کنند.

بازنشستگان از مشکلات معیشت و درمان رنج می‌برند

رییس صندوق بازنشستگی کشوری در استان قزوین گفت: حدود ۱۰۰ دستگاه اجرایی در سطح استان مشمول قوانین مدیریت خدمات کشوری هستند.

رجبلو تصریح کرد: تعداد ۱۷ هزار بازنشسته در استان قزوین با ترکیب ۶۴ درصد مرد و ۳۶ درصد زن، تحت ‏پوشش صندوق بازنشستگی قرار دارند.‏

وی در رابطه با بیمه طلایی فرهنگیان گفت: بیمه طلایی فرهنگیان مربوط به زمان اشتغال افراد است که بعد از بازنشستگی افراد و محدودیت منابع قادر به پرداخت نیستیم.

رجبلو تصریح کرد: از سال ۹۲ هیچ اعتباری از سوی دولت بابت بیمه تکمیلی در اختیار صندوق بازنشستگی قرار نمی‌گیرد و این هزینه از محل صندوق بازنشستگی پرداخت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در سال جاری هزینه‌های بستری و جراحی در مراکز درمانی برای هر فرد ۱۷ میلیون تومان است، اذعان داشت: سالانه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان بابت بیمه تکمیلی از محل اعتبارات صندوق بازنشستگان جهت هزینه‌های درمانی و پزشکی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: افراد می‌توانند در خصوص بیماری های خاص با ارسال مدارک پزشکی خود سقف استفاده از خدمات تکمیلی را تمدید کنند.

 رجبلو تشریح کرد: در سال جاری علاوه بر افزایش ۱۰ درصدی در حقوق‌ها، اولین گام اصلاح قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و تا ۲۷ و هفت دهم درصد افزایش حقوق بازنشستگان را داشتیم.

وی با اشاره به عدم توازن و تعادل مبالغ دریافتی بابت کسورات شاغلان استان قزوین با پرداختی‌ها به بازنشستگان ‏این استان ادامه داد: گروه مشاغل و سابقه خدمت در همسان سازی ملاک قرار می‌گیرد که به موجب قانون بنا شده است تا در مراحل بعدی اختلاف دریافتی شاغل و بازنشسته به ۱۵ درصد برسد.

رییس صندوق بازنشستگی کشوری در استان قزوین بیان کرد: در سال جاری حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان یک میلیون و ۳۵ هزار تومان است.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه صندوق بازنشستگی با تعامل با بانک صادرات وام های ضروری با کارمزد پایین و بدون نیاز به تشریفات به بازنشستگان پرداخت می‌کند که معمولا در نیمه دوم سال؛ اواخر مهر یا آبان ثبت نام آن صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: کسانی که نیاز اضطراری به تسهیلات برای امورات خود دارند نیز می‌توانند با مراجعه به صندوق از تسهیلات بهره‌مند شوند.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در قزوین خاطرنشان کرد: سال گذشته میزان تسهیلات ۳ میلیون تومان بوده که امسال به ۴ میلیون افزایش می‌باید و بازپرداخت آن ۳ ساله است.

وی معیشت و درمان را از عمده مشکلات بازنشستگان عنوان کرد و گفت: بیکاری فرزندان بازنشستگان نیز از دیگر مشکلات است که سعی کرده‌ایم تاحدودی این مشکلات را برطرف کنیم.

رجبلو در انتها به اعضای بازنشستگان توصیه کرد: از خدمات مناسب ارائه شده در خانه امید واقع در بلوار نوروزیان اننتهای حکمت ۷۵ استفاده کنند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان