۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین چرا ابتکار مصوبه دولت را درباره خودش اجرا نمی‌کند؟
کد خبر: ۲۶۵۷۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۵ ساعت: ۱۶:۴ ↗ لینک کوتاه

اقدام جنجالی ابتکار؛

چرا ابتکار مصوبه دولت را درباره خودش اجرا نمی‌کند؟

درحالی که یکی از اولین اقدامات معصومه ابتکار در سمت جدیدش در معاونت امور زنان و خانواده کاستن سن بازنشستگی زنان بوده، برخی این انتقاد را مطرح می‌کنند که وی چرا خود بازنشسته نمی‌شود.

چرا ابتکار مصوبه دولت را درباره خودش اجرا نمی‌کند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، معصومه ابتکار که سابق بر این در دولت یازدهم در سمت رئیس سازمان محیط زیست کشور مدیریت جنجالی داشت اینک در پست معاون امور زنان و خانواده دولت یازدهم مشغول به کار شده است.

ابتکار در اولین اقدام در این سمت در کانال تلگرامش از کاهش سن بازنشستگی زنان به ۲۵ سال خبر داد.

وی در این باره نوشت: « در لایحه خدمات کشوری در دولت کاهش سن بازنشستگی زنان به ۲۵ سال و عضویت معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در شورای عالی اداری کشور به تصویب رسید.»

یکی از زنان کاربر در فضای مجازی درباره این عمل ابتکار نوشت: « خود شما چند ساله که دارید کار می‌کنید و چرا بازنشست نمیشید که حالا موضوع بیرون کردن زودتر زنان از بازار کار رو ارائه کردین و از بابتش خوشحالید.»

به نظر می‌رسد این کاربر از حلقه بسته مدیریتی زنان اصلاح‌طلب و دستورات تناقض‌آمیز آنان با شعارهای زنانه این جریان سیاسی انتقاد می‌کند.

این درحالی که فاطمه دانشور، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر سابق با انتقاد از جامعه زنان اصلاح‌طلب گفته بود:‌

« زنانی که نقش لابی‌گری با دولت را در ارتقای جایگاه‌های مدیریتی زنان ایفا می‌کردند، تعداد معدودی هستند و تنها برای افراد معینی لابی می‌کنند، آن هم به‌صورت کاملا رانتی و این بزرگ‌ترین ضعف جامعه زنان است. این تعداد معدود در رایزنی‌های خود با دولت تنها خود را در نظر می‌گیرند و برای افزایش جایگاه خود تلاش می‌کنند. در حالی که باید زنان فعال حوزه‌های دیگر نیز مورد شناسایی قرار بگیرند.»

معصومه ابتکار ۸ سال به عنوان رئیس سازمان محیط زیست کشور در دولت اصلاحات و چهار سال نیز در دولت یازدهم این سمت را بر عهده داشت. اینک نیز به عنوان معاون امور زنان و خانواده دولت یازدهم جای شهیندخت مولاوردی را گرفته است و اگرچه همواره مدیریتش مورد انتقاد شدید مانند چهار سال گذشته بوده اما رزومه کاری طول و دراز خود را با جایگاه های مدیریتی مختلف در دولت اصلاحات و اعتدال پر کرده و هنوز بازنشسته نشده و اما برای بازنشستگی زنان تلاش می کند.

زنان اصلاح‌طلب در حالی حلقه بسته مدیریتی خاص خود را دارند که در حوزه خود پیگیر شعارهای نازلی همچون ورود زنان به ورزشگاه هستند و با شعارها و مطالبات فرعی، موضوعات اصلی را به حاشیه می‌رانند.



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان