۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین امضای "کری" مُفت هم نمی ارزد!
کد خبر: ۲۶۵۷۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۵ ساعت: ۱۵:۳۴ ↗ لینک کوتاه

سریال تحریم ها پس از برجام؛

امضای "کری" مُفت هم نمی ارزد!

امروز بر خلاف تیتر روزنامه اصلاح طلب که نوشته بود امضای کری(وزیر امور خارجه آمریکا) تضمین است، مشخص شده که امضای او هیچ ارزشی نداشته است.

امضای "کری" مُفت هم نمی ارزد!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مدتی پیش بود که یکی از رسانه های اصلاح طلب تیتری را منتشر کرد که در ادبیات سیاسی ایران کم نظیر بود!

روزنامه شرق در تیتر اصلی خود نوشت: امضای کری تضمین است.

kari

همین تیتر نشان دهنده عمق اعتماد برخی در داخل به آمریکایی ها بود.عراقچی معاون وزیر امور خارجه در آن دوران در خصوص تضمین های برجام گفته بود: "آقای کری وزیر خارجه آمریکا دیروز نامه ای به دکتر ظریف نوشت . این نامه از سوی وزیر خارجه آمریکا یک تعهد حقوقی به شمار می رود. آقای کری در این نامه اطمینان داده دولت آمریکا قانون مربوط به لغو روادید را به گونه ای اجرا خواهد کرد که هیچ تاثیری بر اجرای موفق برجام نگذارد."

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: "آنچه برای ما مهم است این است که برجام در مرحله اجرا با هیچگونه خدشه و صدمه ای مواجه نشود، آقای کری این تضمین را به عنوان وزیر خارجه آمریکا به صورت کتبی با امضای رسمی داده است." (1)

araghchi

اما طولی نکشید که این اظهارات مقامات دولتی و تیترهای رسانه های حامی دولت رنگ باخت. وضع تحریم های مختلف علیه ایران که نمونه آشکار نقض برجام است هم در دوران باراک اوباما انجام شد و هم امروز که دولت جمهوری خواه ترامپ بر سر کار آمده است.

به تازگی نیز تحریم های جدید علیه ایران مطرح شده است که بیش از همه برای دولتی ها گران تمام می شود! دولتی ها که به وفور بر روی خرید هواپیما مانور می دادند، حالا شاهد مطرح شدن تحریم جدید آمریکا در خصوص فروش هواپیما به ایران هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا با متمم پیشنهادی یک قانونگذار جمهوری‌خواه برای منع فروش هواپیمای غیرنظامی به ایران موافقت کرده است.  ‌

طبق اعلام پایگاه هیل، نشریه کنگره آمریکا‌ تصویب این متمم باوجود هشدارهای برخی از دیگر نمایندگان درباره مغایر بودن این اقدام با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 صورت گرفت.

اما فروش تحریم ها باز هم ادامه داشت. وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدید غیرهسته‌ای را علیه 7 فرد و 2 شرکت ایرانی وضع کرد!

این افراد و شرکت‌ها به اتهام اشاعه تسلیحاتی، حمایت از تروریسم و جرایم سایبری در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، تحریم های جدید در حالی مطرح شده اند که پیش از این پس از برجام آمریکایی ها بارها به دلایل مختلف تحریم های مختلفی را علیه ایران وضع کرده اند.


انتهای پیام/1404

منبع: مرصاد

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان