۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین روایت روزنامه‌های اصلاح‌طلب از تحریم‌ جدید آمریکا +عکس
کد خبر: ۲۶۵۷۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۵ ساعت: ۱۵:۱۹ ↗ لینک کوتاه

با اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران،

روایت روزنامه‌های اصلاح‌طلب از تحریم‌ جدید آمریکا +عکس

روزنامه های اصلاح طلب موضع متفاوتی درباره تحریم های جدید آمریکا اتخاذ کردند.

روایت روزنامه‌های اصلاح‌طلب از تحریم‌ جدید آمریکا +عکس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، روز پنج شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران، تعلیق تحریم‌های برجامی ایران را برای 120 روز دیگر تمدید کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در بیانیه‌ای روز پنجشنبه از اضافه شدن نام 5 شخص و 2 موسسه ایرانی به فهرست تحریمی‌های این کشور خبر داد.

در متن این بیانیه، «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته: «وزارت خزانه‌داری به اقدامات قاطع برای مقابله با تحریکات ایران، شامل حمایت از نیروی قدس سپاه و افراط‌گرایان تروریست، خشونت‌ها در سوریه و حملات سایبری با هدف ثبات‌زدایی از سیستم مالی ایالات متحده، ادامه خواهد داد.»

روزنامه های اصلاح طلب اما واکنش های متفاوتی به این تحریم ها داشتند که در زیر می آید:

روزنامه قانون هیچ اشاره ای به تحریم های جدید نکرده و موضوعات دیگری را مهم تشخیص داده است و سعی کرده نواصولگرایی را توهم تشخیص دهد.

آفتاب یزد از تایید زورکی برجام سخن گفته و اینکه ترامپ مجبور شده به تمدید تعلیق تحریم های برجام سر خم کند.آفتاب یزد در این مطلب سعی کرده است تحریم های جدید را بی ارتباط با برجام معرفی کند بهشتی پور به این روزنامه گفته است:« اولا این تحریم ها را نباید با تحریم های هسته ای مقایسه کرد چرا که تحریم های اخیر به دلایل مسائلی از جمله مباحث موشکی یا حقوق بشری و به صورت محدود صورت گرفته است. این را هم باید گفت در برجام چیزی در زمینه سایر مسائل غیرهسته ای پیش بینی نشده بود.!»

این روزنامه به هر شکلی سعی می کند برجام را بدون مشکل ارزیابی کند و بگوید برجام نقض نشده است، داود هرمیداس باوند هم در مصاحبه با آفتاب یزد می گوید: تحریم های جدید به بهانه فعالیت های موشکی، حمایت از تروریسم بین المللی و مسائل حقوق بشری است.

اعتماد موضع قابل قبول تری در بین مطبوعات نزدیک به جناح اصلاحات اتخاذ کرده و از تمدید تعهد برجام همزمان با وضع تحریم های جدید سخن گفته است.

روزنامه بهار پابرجا بودن برجام را به عنوان تیتر خود انتخاب کرده است و به عنوان زیر تیتر، وضع تحریمهای جدید را پوشش داده است.

ستاره صبح تمدید تعلیق سه باره تحریم ها را روایت می کند که کلمه سه باره نشان دهنده موفقیت ضمنی برجام است ولی این روزنامه هم نتوانسته مواضع ترامپ را مخفی کند و از خط و نشان های تازه ترامپ برای ایران سخن گفته است.

شرق اما تنها تعلیق تحریم های ایران را آن هم با تیتری کوچک در کنار صفحه روایت کرده است و روایت این خبر را به یک گزارش کلی کوتاه خلاصه کرده است و ترجیح داده تا درباره تحریم جدید علیه ایران سخنی به میان نیاورد.

روزنامه ابتکار هم اساسا هیچ روایتی از این موضوع نکرده است.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان