۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین استفاده از مالاشیت گرین در استخرهای پرورش ماهی ممنوع است
کد خبر: ۲۶۵۶۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۳ ساعت: ۸:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس دامپزشکی آبیک:

استفاده از مالاشیت گرین در استخرهای پرورش ماهی ممنوع است

رئیس دامپزشکی آبیک گفت‌: عملیات نظارت، پایش و کنترل بر مزارع آبزی پروری سردآبی و گرمابی شهرستان آبیک به صورت دوره ای توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان در حال انجام است.

استفاده از مالاشیت گرین در استخرهای پرورش ماهی ممنوع است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ مرتضی یعقوبی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک اظهار کرد:عملیات نظارت، پایش و کنترل بر مزارع آبزی پروری سردآبی و گرمابی شهرستان آبیک به صورت دوره ای توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان در حال انجام است.

وی افزود: علاوه بر بازدیدهای نوبه ای و اخذ نمونه‌های لازم در راستای پایش بیماری‌ها، پرورش دهندگان قبل از آغاز دوره پرورش بایستی مجوز دامپزشکی در ارتباط با ورود آبزی به مزرعه را اخذ نمایند.

رئیس دامپزشکی شهرستان آبیک عنوان کرد: بیماری VHS به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های واگیردار ماهیان سردآبی که می تواند صنعت آبزی پروری را با چالش بزرگ مواجه سازد.

یعقوبی اضافه کرد: همچنین استفاده از ماده سمی و خطرناک مالاشیت گرین بعنوان ضدعفونی کننده و وجود فلزات سنگین در گوشت ماهی بعنوان مهمترین تهدیدها در تولید گوشت سالم ماهی است.

وی افزود: فعالین در این بخش بایستی با اخذ نظر کارشناسان دامپزشکی نسبت به راه‌های مقابله با این تهدیدها اقدام کنند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان آبیک ۲۰ مرکز پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی وجود دارد که عمده ترین گونه های پرورشی به ترتیب قزل آلای رنگین کمان و انواع کپور است.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان