۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نسخه علاج فساد برای ام القرای اسلام در ام الفساد تایلند!
کد خبر: ۲۶۵۶۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۳ ساعت: ۸:۴۸ ↗ لینک کوتاه

الگوگیری راهکار طلاق از مهد طلاق؛

نسخه علاج فساد برای ام القرای اسلام در ام الفساد تایلند!

آمار ایدز در تایلند بدترین وضعیت را دارد و گردشگرانی که به تایاند سفر می‌کنند؛ همواره شاهد دخترانی هستند که آمادگی خود را در کنار خیابان و کلوپهای شبانه برای تجارت جنسی اعلام می‌کنند.

نسخه علاج فساد برای ام القرای اسلام در ام الفساد تایلند!
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ هفته گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله چین و تایلند سفر کردند که اهداف این سفر تامل برانگیز بود.

حاشیه‌های یک سفر دیپلماسی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس
سلمان خدادادی، نماینده مردم ملکان در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه طلاق در کشور چین هیچ مفهومی ندارد؛ ادامه داد: در چین مشکلی به نام طلاق وجود نداشته و در تایلند نیز نرخ آمار طلاق بسیار پایین است و علاوه بر این مفاسد اجتماعی نیز در این کشورها وجود نداشته و معضل حاشیه نشینی و مسکن را نیز حل کرده اند بنابراین این کشورها را می‌توان نمونه موفقی در مدیریت آسیب‌های اجتماعی دانست و از تجارب و الگوهای آنها برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی بهره برد.

آمار تاسف بار چین در طلاق و علل آن
پارلمان نشینان ام القرای جهان اسلام در حالی راه حل مشکل طلاق و فساد را در چین و تایلند جستجو می‌کنند که این دو کشور غیرمسلمان بیشترین معضلات را در این دو امر داشته است و در کنار آن آموزه‌های دینی اسلام که فصل الخطاب قانوان اساسی کشور ماست؛ بیشترین راهکارها را در این موضوع دارد.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بدون توجه به آمار تاسف بار طلاق در چین، به دنبال الگوگیری از این کشور برای این معضل اجتماعی در جمهوری اسلامی هستند.

تازه ترین آمار رسمی نشان می‌دهد که دست کم روزی ۱۰ هزار مورد طلاق در چین ثبت می‌شود و جامعه شناسان از دولت چین خواسته اند برای جلوگیری از گسستن و جدایی خانواده‌ها و کاهش نرخ طلاق در این کشور پرجمعیت تلاش کند.

این آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۲ میلادی سه میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در چین از هم پاشیده و زوجین طلاق گرفته اند که این رقم ۱۳۳ درصد بیشتر از یک دهه قبل از آن بوده است.

بیشتر طلاق‌هایی که در چین به ثبت رسیده مربوط به خانوارهای جوان و زوجین ۲۰ تا ۳۰ سال است که کارشناسان می‌گویند به دلیل جوان بودن تاب و تحمل زیادی ندارند و بر اثر کوچکترین ناملایمات از یکدیگر جدا می‌شوند.

شمار زیادی از کسانی که در چین از یکدیگر جدا می‌شوند، زوج‌هایی هستند که هم تحصیلات بالا دارند و هم از وضعیت مالی خوبی برخوردارند و به باور کارشناسان اجتماعی، دقیقا به همین دلایل از یکدیگر فاصله می‌گیرند چرا که آنان از جمله افرادی هستند که ساعت‌های بیشتری کار کرده و کمتر زندگی عاطفی و مشترک را تجربه می‌کنند.

مساله خشونت‌های خانوادگی و ضرب و شتم زنان توسط همسرانشان هم یکی دیگر از علت‌های طلاق در چین است.

همه این‌ها مواردی است که اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بی توجه به آنها راه حل معضل طلاق در یک کشور اسلامی را در جایی دنبال می‌کنند که خود در این بحران غوطه ور است.

موضوع دیگری که در صحبت‌های خدادادی به آن اشاره شده بود آمار پایین فساد در تایلند و الگوبرداری این موضوع از این کشور است؛ سخنی که با توجه به آمارهای واقعی سخیف به نظر می‌رسد.

آدرس اشتباه پارلمان نشینیان در خشکاندن ریشه مفاسد
تایلند جذابیت‌های خاص خود را دارد و در ایام تعطیل نوروز، میزبان ایرانیان زیادی می‌شود اما لازم است برخی حقایق پنهان در مورد این کشور را ذکر می‌کنیم تا متوجه آدرس اشتباه کمبسیون اجتماعی مجلس در خصوص راهکار مبارزه با فساد باشیم.

برای نمونه آمار ایدز در تایلند بدترین وضعیت را دارد و گردشگرانی که به تایاند سفر می‌کنند؛ همواره شاهد دخترانی هستند که آمادگی خود را در کنار خیابان و کلوپهای شبانه برای تجارت جنسی اعلام می‌کنند.

از نظر شغلی نیز حرکت اقتصاد تایلند از کشاورزی به صنعت منجر به فقر شدید کشاورزان و در نتیجه بروز مفاسد عمده در میان این گروه به ویژه سرقت و فساد جنسی شده است.

بر اساس آمارهای رسمی از وضعیت این کشور، فقرایی هستند که مجبورند برای امرار معاش خود یا به اماکن دفع زباله سر بزنند یا دختران خود را در اختیار گردشگرانِ بی درد قرار دهند و به دنبال آن اشتیاق پلیس تایلند به دریافت رشوه و چشم‌پوشی از جرائم؛ بر شدت آنها نیز افزوده است.

حال با این اوصلف باید از قانون گذارارن کشور اسلامی ایران پرسید که چه چیزی موجب شده تا به جای اینکه مشکلات را با فرهنگ و اصول داخلی خودمان حل کنیم؛ سر از بیراهه ها درآورده و بدنبال نسخه از کشورهایی هستند که خود بحران فساد دارند؟
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان