۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شب شعر رضوی در استان برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۶۵۶۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۲ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

شاعر قزوینی:

شب شعر رضوی در استان برگزار می‌شود

شاعر قزوینی بیان کرد: شب شعر رضوی از جمله برنامه‌های این جشنواره است که امسال با توجه به دهه کرامت و ولایت و آغاز هفته دفاع مقدس در اواخر شهریور با حضور شاعران کشوری و استانی برگزار می‌شود.

شب شعر رضوی در استان برگزار می‌شود
اسماعیل سکاک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری برنامه شب شعر اظهار کرد: جشنواره بین المللی امام رضا از زمانی کار خود را آغاز کرد که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد.

وی افزود: پس از نامگذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، جشنواره شعر رضوی در سراسر کشور در دهه کرامت برگزار می‌شود و بعد از آن تصمیم برآن شد برنامه ریزی این مراسمات برای کل سال انجام شود.

این شاعر قزوینی عنوان کرد: جشنواره شعر رضوی به صورت سالانه در مشهد انجام می‌شد، اما بعد از مدتی به کل استان‌ها انتقال پیدا کرد و استان قزوین در سه شهرستان قزوین، الوند و زیباشهر برگزاری این جشنواره را به عهده گرفت.

وی ادامه داد: شب شعر رضوی از جمله برنامه‌های این جشنواره است که امسال با توجه به دهه کرامت و ولایت و آغاز هفته دفاع مقدس در اواخر شهریور با حضور شاعران کشوری و استانی برگزار می‌شود.

سکاک اذعان کرد: در این شب شعر که با همکاری اداره ارشاد، بسیج هنرمندان و معاونت فرهنگی سپاه در روز پنج شنبه(23 شهریورماه) ساعت 17/30 در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود، حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی استان حضور دارد و در مورد بیشینه شعر رضوی صحبت خواهد کرد.

وی گفت: مصطفی محدثی خراسانی شاعر برجسته کشوری نیز در این مراسم سخنرانی خواهند کرد و هم چنین شاعران برتر استان مروانی و ابوترابی در این مراسم شعرخوانی خواهند کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان