۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در قزوین شناسایی شد
کد خبر: ۲۶۵۶۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۲ ساعت: ۹:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مشاور انتظامی امور اراضی استان:

۱۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در قزوین شناسایی شد

مشاور انتظامی مدیریت امور اراضی استان قزوین بیان کرد: با حضور پررنگ در سطح عرضه‌ها و جلوگیری از روند تغییر کاربرهای غیرمجاز تعداد ۱۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شد و ضمن اخطار توقف عملیات به مالکین، پرونده قضایی تشکیل شد.

۱۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در قزوین شناسایی شد
سرهنگ رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در شهریورماه سال جاری تعداد 90 اکیپ گشت با 186 نفر به سطح زونبندی اراضی کشاورزی شهرستان‌های مربوطه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور پررنگ در سطح عرضه‌ها و جلوگیری از روند تغییر کاربرهای غیرمجاز تعداد 15 فقره تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شد و ضمن اخطار توقف عملیات به مالکین نسبت به تشکیل پرونده و دیگر اقدامات قضایی و قانونی اقدام کردند.

مشاور انتظامی مدیریت امور اراضی استان قزوین ادامه داد: مدیران شهرستان‌ها با توجه به برنامه تکلیفی واصله از سازمان امور اراضی کشور نسبت به تعامل بیشتر با ستادهای قلع وقمع در شهرستان‌ها اقدام و روند اجرای احکام قضایی را سرعت دهند.

وی اضافه کرد: مدیران در هر هفته اجرای احکام قلع و قمع در تمام شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته و گزارشات مربوطه را جهت جمع بندی و ارسال به مراجع ذیربط به مدیریت امور اراضی اعلام کنند.

این مسئول با اشاره به سامانه 131 و استفاده از ظرفیت آن گفت: روسای امور اراضی شهرستان‌ها باید از طریق مراکز خدمات جهاد کشاورزی بحث اطلاع رسانی سامانه 131 و آگاهی بخشی در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و عواقب قانونی آن به مردم هشدار و آنان را نسبت به پدیده شوم تغییر کاربری و عوارض آن آگاهی بخشند.

رنجبر اذعان کرد: در مردادماه سال جاری بیش از 100 فقره تماس تلفنی با سامانه 131 برقرار شد که کارشناسان مربوطه این امر ضمن ارائه آموزش‌های حقوقی و مشاوره ای به مردم مراتب را نیز از طریق شهرستان‌ها پیگیری و اقدامات لازم بعمل آمد.
 
وی از شهروندان خواست قبل از هر گونه خرید و فروش ملک و املاک در اراضی کشاورزی ابتدا از طریق تلفن 131 و یا مراجعه به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی مشاوره و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند تا گرفتار افراد سود جووفرصت طلب نشوند.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان