۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین گلایه کارگران بومی از حضور اتباع خارجی در آبیک
کد خبر: ۲۶۵۶۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۲ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

فرماندار آبیک عنوان کرد:

گلایه کارگران بومی از حضور اتباع خارجی در آبیک

فرماندار آبیک تصریح کرد: کارگران بومی شهرستان آبیک از حضور اتباع بیگانه در شهرستان گلایه دارند و مدیران و کارفرمایان زمینه لازم برای اشتغال کارگران بومی به ویژه کارگران فصلی را فراهم کنند.

گلایه کارگران بومی از حضور اتباع خارجی در آبیک
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ علی رحمانی فرماندار آبیک در جلسه ستاد کارگروه اشتغال شهرستان آبیک اظهار کرد: موضوع اتباع خارجی در شهرستان آبیک باید ویژه مدیریت و پیگیری شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان آبیک منطقه ممنوعه برای اتباع بیگانه است، مسئولان راهنمایی لازم برای خروج اتباع خارجی از شهرستان را داشته باشند.

فرماندار آبیک تصریح کرد: کارگران بومی شهرستان آبیک از حضور اتباع بیگانه در شهرستان گلایه دارند و مدیران و کارفرمایان زمینه لازم برای اشتغال کارگران بومی به ویژه کارگران فصلی را فراهم کنند.

رحمانی تاکید کرد: دو مصوبه برای استقرار دفاتر کاریابی در شهرک های صنعتی کاسپین آبیک داریم که لازم است این امر پیگیری شود که این دفاتر مستقر شدند یا نه؟

وی با اشاره به اشتغال نیروهای بومی در شهرستان عنوان کرد: در شهرک صنعتی کاسپین ۲ آبیک تمامی بسترها اعم از آسفالت، آب، برق و دیگر امکانات فراهم شده است انتظار داریم از نیروهای بومی شهرستان در واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرک استفاده شود.

مراکز کاریابی در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند

این مسئول افزود: تحقق این امر از مطالبات شهرستان است که به جد پیگیری می‌شود و غیر از نیروهای متخصص غیر بومی در بقیه موارد استفاده از نیروی غیر بومی پذیرفته نیست.

وی تاکید کرد: مسئولین ثبت در سامانه رصد اشتغال را دقیق و ویژه پیگیری کنند چرا که آمار و گزارشات سند اجرای کار هستند.

فرماندار آبیک اضافه کرد: با توجه به آمار ارائه شده اداره کار یک سوم از تعهدات ادارات شهرستان عملی شده است و با توجه به زمان ۴ ماهه برای انجام کامل تعهدات مدیران اهتمام ویژه‌ای برای انجام این امر داشته باشند.

وی اذعان کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تولید و اشتغال است در شهرستان آبیک برای برون رفت از مشکلات راه زیادی در پیش رو دارین که کار جهادی مدیران را می‌طلبد.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: کارگروه تخصصی اشتغال در شهرستان ویژه پیگیری شود و مدیرانی که کوتاهی کردند لازم است تلاش خود را دوچندان کنند تا عقب ماندگی‌ها را در انجام این امر جبران کنند؛ همچنین از شبکه بهداشت و درمان به جهت اجرای دو برابری تعهدات اشتغال تشکر می‌کنیم.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان