۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۳۰ واحد صنفی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل شد
کد خبر: ۲۶۵۶۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۱ ساعت: ۱۵:۲۳ ↗ لینک کوتاه

در قزوین صورت گرفت؛

۳۰ واحد صنفی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل شد

کارشناس محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان گفت: در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ تعداد ۳۰ واحد صنفی به علت تخلف بهداشتی تعطیل شد.

۳۰ واحد صنفی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل شد
مهندس محمدتقی سلیمانی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: به منظور اجرای آیین نامه جدید ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان قزوین در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ تعداد ۳۰ واحد صنفی به علت تخلف بهداشتی تعطیل شد.

وی افزود: نواقص بهداشت محیطی، عدم رفع به موقع نواقص بهداشتی و همچنین عرضه موادغذایی غیر قابل مصرف به استناد جوابیه آزمایشگاه مواد غذایی استان علت اصلی تعطیلی این واحدها است.

این مسئول در ادامه گفت: در این مدت با انجام بیش از ۲۳۵۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن، یک هزار و ۱۵۰ مورد اخطار غیربحرانی صادر شد که بیش از یک هزار و ۱۰۰ مورد اقدام به رفع نواقص در مهلت داده شده کردند.

سلیمانی اضافه کرد: در ۴۴ مورد که به علت عدم رفع نقص، اخطار تعطیل ۴۸ ساعته صادر شد، در نهایت ۳۰ واحد به طور موقت پلمپ شده و پرونده آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

این مسوول عنوان کرد: تعداد ۴۷۵ مورد نمونه آب برای انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی برداشت شد و در راستای نظارت بر عرضه موادغذایی، ۱۹۰ مورد از مواد غذایی نمونه برداری انجام شد که متاسفانه ۵۰ درصد نمونه‌ها دارای شرایط استاندارد نبوده که بیشتر آنها به علت تغییر در استاندارد میزان نمک در نان بود که از ۲ درصد به یک درصد کاهش یافته است.

این کارشناس تشریح کرد: تعداد زیادی از موادغذایی از جمله انواع بستنی‌های سُنّتی و ساندویچ ها دارای آلودگی میکروبی بودند که پرونده موارد آلوده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد، همچنین در این مدت تعداد یک هزار و ۵۶۴ مورد کارت بهداشت صادر شد.

وی در پایان تاکید کرد: شهروندان گرامی در صورت مشاهده تخلف بهداشتی مراتب را با شماره ۱۹۰ به اطلاع بازرسان بهداشت محیط برسانند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان