۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جلوگیری از خودکشی ۱۸ نفر طی ۵ ماه ابتدایی سال/ افسردگی علت اصلی خودکشی در استان است
کد خبر: ۲۶۵۶۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۱ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین اعلام کرد:

جلوگیری از خودکشی ۱۸ نفر طی ۵ ماه ابتدایی سال/ افسردگی علت اصلی خودکشی در استان است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: علت اصلی خودکشی‌ها در استان قزوین افسردگی و اختلافات خانوادگی بوده که از طریق مصرف قرص و سلاح سرد انجام شده است.

جلوگیری از خودکشی ۱۸ نفر طی ۵ ماه ابتدایی سال/ افسردگی علت اصلی خودکشی در استان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ بهاره رحمانی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان روز گذشته(دوشنبه) در دوره آموزشی که به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، افسردگی را اصلی‌ترین علت خودکشی در استان عنوان کرد. 

به گفته رحمانی، بهزیستی استان در 5 ماه اول سال جاری از 18 مورد خودکشی جلو‌گیری و به 16 مورد اقدام به خودکشی نافرجام نیز رسیدگی و پیشگیری از اقدام مجدد نموده است.

وی خاطرنشان کرد: زنان در استان قزوین طی سال گذشته و 5 ماهه نخست امسال دو برابر مردان تصمیم و اقدام نافرجام خودکشی داشته‌اند؛ این در حالیست که آمار خودکشی موفق در میان مردان در مقایسه با زنان در دنیا رشد چهار برابری داشته است.

اقدام به خودکشی زنان در قزوین دو برابر مردان است
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خاطرنشان کرد: علت اصلی خودکشی‌ها در استان قزوین افسردگی و اختلافات خانوادگی بوده که از طریق مصرف قرص و سلاح سرد انجام شده است.

به گفته رحمانی سال گذشته افراد بین سنین 15 تا 24 سال بیشترین اقدام به خودکشی نافرجام را داشته‌اند و این رنج سنی در سال جاری بین 30 الی 34 سال اعلام شده است که عمده این افراد متأهل هستند.

رحمانی با بیان اینکه زنان دو برابر مردان در استان اقدام به خودکشی داشته‌اند؛ اذعان کرد: مداخلات اجتماعی کارشناسان اورژانس اجتماعی در مباحث مختلفی نظیر مشکلات خانوادگی، همسرآزاری، کودک آزاری و خودکشی بوده است که این مداخلات در سال ۹5 منجر به نجات بیش از 73 نفر در سطح استان از خودکشی شده است.

وی با اشاره به اینکه مداخلات اورژانس اجتماعی در سال جاری گسترده‌تر شد، بیان کرد: در بحث نجات افراد از خودکشی و مشاوره و مددکاری آنها، آمار نجات به 34 نفر در 5 ماهه سال جاری رسیده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اظهار کرد: فعالیت‌های ما در چهار شکل مرکز مداخله در بحران فردی، اجتماعی و خانوادگی با مراکز مستقر ثابت، خط تلفن 123، خودروهای سیار و پایگاه خدمات اجتماعی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز ثابت در مناطق آسیب‌زا و عمدتاً حاشیه‌نشین است که حداقل یک روانشناس و یک مددکار در آن مستقر بوده و با فعالیت مددکاری اجتماع محور برای کمک به حل مشکلات مردم اقدام می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: هم‌اکنون 3 مرکز اوژانس اجتماعی در استان فعال و 4 مرکز درحال راه‌اندازی است که این مراکز در مواقع بحران خانواده،‌ کودک آزاری، خشونت خانگی و زوجین در معرض طلاق، افرادی که تمایل به خودکشی دارند یا خودکشی نافرجام داشته‌اند یا خانواده‌هایی که فردی از خانواده را به دلیل خودکشی از دست داده‌اند، زنان در معرض آسیب، دختران و پسران فراری و امثال آن وارد ماجرا می‌شوند و البته اقدامات در این مراکز از طریق مراجعه مستقیم به این مراکز انجام می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان