۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آمانو; ایران تا امروز به تعهدات هسته‌ای خود عمل کرده است
کد خبر: ۲۶۵۶۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۱ ساعت: ۸:۲۷ ↗ لینک کوتاه

در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛

آمانو; ایران تا امروز به تعهدات هسته‌ای خود عمل کرده است

نشست فصلی پنج روزه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین آغاز به کار کرد.

آمانو; ایران تا امروز به تعهدات هسته‌ای خود عمل کرده است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از ظهردوشنبه به وقت محلی اتریش با بیانیه مقدماتی یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس در وین آغاز به کار کرد.

آمانو در این بیانیه اعلام کرد آژانس از روز اول اجرای برجام در حال راستی‌آزمایی ونظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران است و ایران نیز تا امروز به تعهدات هسته‌ای خود در قبال این توافقنامه عمل کرده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس عدم انحراف در فعالیت های اعلام شده هسته‌ای ایران را تایید می کند. ارزیابی‌ها در خصوص نبود فعالیت‌ها و مواد هسته ای اعلام نشده برای ایران کماکان ادامه دارد.

وی افزود:‌ ما به اجرای پروتکل الحاقی از جمله دسترسی تکمیلی به اماکن همانطور که در کشورهای دیگر انجام می دهیم ادامه خواهیم داد.

گفتنی است اقدامات تقویت همکاری بین‌المللی در زمینه های هسته‌ای، تابش، حمل و نقل و ایمنی زباله و امنیت هسته‌ای از محورهای این نشست پنج روزه اعلام شده است.

براساس بیانیه مطبوعاتی دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی, راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل, درخواست پادمان در کره شمالی, اجرای توافقنامه پادمان در سوریه و درخواست پادمان در خاورمیانه از دیگر محورهای نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است : یوکیا آمانو  عصر روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی حضور پیدا می کند و در باره محورهای این نشست پنج روزه مطالبی ایراد خواهد کرد.

 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان