۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تسهیلات بسیج‌سازندگی به کارم رونق بخشید
کد خبر: ۲۶۵۶۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۱ ساعت: ۶:۴۰ ↗ لینک کوتاه

بانوی سرپرست خانوار قزوینی:

تسهیلات بسیج‌سازندگی به کارم رونق بخشید

بانوی سرپرست خانوار قزوینی گفت: ما زنان سرپرست خانوار نان بازوی خود را می‌خوریم اما متاسفانه حمایت دولت از این قشر ضعیف است.

تسهیلات بسیج‌سازندگی به کارم رونق بخشید
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ زیر آسمان این شھر و در ھمسایگی ما و مسئولان، زنانی ھستند که رشته زندگیشان گره خورده و برای اینکه بتوانند چرخ زندگیشان را بچرخانند کمر ھمت بسته‌اند.

حضور زن در عرصه‌های مختلف جامعه در کنار نقش‌های اساسی هچون مادر و زن در خانواده بازتاب مستقیمی در توسعه یک جامعه دارد اما در این میان زنانی هستند که به دلیل شرایط خاص، وظایف بیشتری در زندگی بر عهده دارند و با وجود محدودیت‌های مختلف به خوبی و با انگیزه بر مشکلات خود و خانواده فائق آمده و اجازه نداده‌اند بنیان خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه دچار تزلزل شود.

معصومه شقاقی یکی از بانوان قزوینی سرپرست خانوار است که اداره زندگی و مسوولیت ۲ فرزند پسرش را برعهده دارد.

این بانوی سرپرست خانوار با بیان اینکه در کار شیرینی‌پزی مشغول است اظهار کرد: حدود ۷ سال است که سرپرست خانوار هستم و فرزندانم کنار خودم زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای شیرینی‌پزی در هیچ کلاسی شرکت نکرده است گفت: با توجه به استعداد و هنری که داشتم کمر همت به این کار بستم تا بتوانم زندگی‌ام را اداره کنم و راه درآمدی برای خود داشته باشم.

شقاقی با بیان اینکه از شغل خود راضی هستم ابراز کرد: ابتدا شیرینی‌های سنتی و باقلوای خانگی را تهیه و به چند شیرینی‌فروشی جهت همکار ارائه کردم که مورد استقبال قرار گرفت.

این بانوی سرپرست خانوار با اشاره به اینکه خانه‌دار بوده و تا کنون شاغلی برای خود نداشته است افزود: یکی از اتاق‌های منزلم را به شیرینی‌پزی اختصاص داده و با کمک فرزندانم این کارم را انجام می‌دهم.

وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی اجازه گرفتن شاگرد یا یک کارگاه بزرگ و مجهز را به من نمی‌دهد و به ناچار هم اکنون در منزل مشغول به فعالیت هستم.

شقاقی بیان کرد: وامی که از بسیج سازندگی گرفتم خیلی کمک حالم بود و با استفاده از این سرمایه توانستم مواد اولیه و لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنم.

این بانوی هنرمند قزوینی اضافه کرد: ۲ سال پیش حدود ۱۵ میلیون تومان وام از بسیج سازندگی دریافت کردم که مشوق خوبی برای ادامه راهم بود.

وی یادآور شد: از آنجایی که به شخصه مکانی برای فروش محصولاتم ندارم بسیج سازندگی در این زمینه من را حمایت کرده و تولیداتم را در نمایشگاه بین‌المللی به فروش میرسانم.

شقاقی با بیان اینکه نمایشگاه‌هایی که باید هزینه غرفه را بپردازیم صرفه اقتصادی ندارد گفت: برخی نمایشگاه‌هایی که به صورت رایگان برگزار می‌شود از لحاظ اقتصادی کمک زیادی برای ما است.

این بانوی کارآفرین خاطرنشان کرد: در اعیاد مختلف و بویژه عید نوروز سفارشات مردمی را دریافت می‌کنم و تنها مشکلی که با آن مواجه هستم نداشتن یک مکان برای عرضه محصولاتم است.

شقاقی توضیح داد: مواد اولیه در تهیه شیرین‌های سنتی و تولید محصولات مرغوب نقش مهمی دارد که هزینه زیادی می‌طلبد.

وی با بیان اینکه توان مالی برای راه‌اندازی کارگاه شیرینی‌پزی ندارد عنوان کرد: اگر یک مکان در اختیار داشته باشم می‌توانم چند نیروی کار دیگر هم مشغول کنم.

شقاقی تصریح کرد: ما زنان سرپرست خانوار نون بازوی خود را می‌خوریم اما متاسفانه حمایت دولت از این قشر ضعیف است.

این بانوی سرپرست خانوار در پایان افزود: مهم‌ترین دغدغه زنان سرپرست خانوار تامین هزینه‌های زندگی با حفظ کرامت و ارزش آن‌ها است و در حال حاضر به آینده دو فرزندم می‌اندیشم.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان