۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کدام شاهزاده سعودی مخفیانه به اسرائیل سفر کرد؟
کد خبر: ۲۶۵۵۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۰ ساعت: ۱۴:۵۲ ↗ لینک کوتاه

افشاگری یک منبع اطلاعاتی اماراتی ؛

کدام شاهزاده سعودی مخفیانه به اسرائیل سفر کرد؟

یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان هفته گذشته به صورت مخفیانه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد.

کدام شاهزاده سعودی مخفیانه به اسرائیل سفر کرد؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، هفته گذشته خبر سفر محرمانه یک شاهزاده سعودی به اسرائیل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. اهمیت این سفر از آن جهت بود که عربستان هنوز موجودیت اسرائیل را به رسمیت نشناخته است.

هرچند وزارت خارجه اسرائیل و عربستان هیچ واکنشی به این خبر نداشتند، اما رادیو اسرائیل به نقل از اسپوتنیک، هدف از سفر این شاهزاده سعودی به سرزمین‌های اشغالی را گفتگو با مقامات ارشد اسرائیلی درباره پیشبرد مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطینیان اعلام کرد.

خبر سفر محرمانه شاهزاده سعودی به اسرائیل یک روز پس از آن منتشر شد که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد روابط بین اسرائیل و جهان عرب هیچگاه تا این اندازه عالی نبوده است.

نتانیاهو با بیان اینکه رابطه اسرائیل با کشور‌های  عربی در سطحی است که هرگز در گذشته اتفاق نیافتاده است، اضافه کرد: همکاری ما با جهان عرب، اکنون بیش از هر زمان دیگری است.  

در حالیکه تا پیش از این در هیچ‌یک از گزارش‌ها نامی از این شاهزاده سعودی برده نشده بود، وبسایت عرب‌زبان IUVM Online امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام اطلاعاتی اماراتی هویت شاهزاده موردنظر را «محمد بن سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع عربستان اعلام کرد که وارث بعدی سلطنت در این کشور به شمار می‌رود.

کدام شاهزاده سعودی مخفیانه به اسرائیل سفر کرد؟

این مقام اطلاعاتی اماراتی، سفر مخفیانه محمد بن سلمان به فلسطین اشغالی را نتیجه فشارهای فزاینده‌ای عنوان کرد که اخیراً برای به رسمیت شناختن اسرائیل به عربستان وارد شده است. 

در همین حال، چند خبرنگار اسرائیلی نیز در صفحات شخصی خود در توییتر مدعی شدند شاهزاده‌ سعودی که هفته گذشته به تل‌آویو آمد «محمد بن سلمان» بود.

اگرچه هنوز این خبر از سوی منابع رسمی تایید نشده است اما با توجه به گمانه‌زنی‌هایی که درباره کناره‌گیری قریب‌الوقوع پادشاه عربستان به نفع پسرش محمد بن سلمان وجود دارد، سفر احتمالی او به فلسطین اشغالی را می‌توان گامی در جهت زمینه‌سازی حضور در قدرت و دریافت حمایت‌های لازم از سوی آمریکا برشمرد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان