۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ششمین جشنواره بین‌المللی "فیلم سبز" در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۲۶۵۲۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۰ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

با اکران در ۶ شهرستان استان؛

ششمین جشنواره بین‌المللی "فیلم سبز" در قزوین افتتاح شد

در ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز تعداد ۷۲ فیلم ایرانی و ۵۶ فیلم خارجی در شش شهرستان استان به نمایش گذاشته می‌شود.

ششمین جشنواره بین‌المللی "فیلم سبز" در قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ افتتاحیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز عصر روز گذشته(یکشنبه) با حضور سیاوش شمسی پور مدیرکل محیط زیست استان قزوین، داودمحمدی نماینده مردم قزوین در مجلس، علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار قزوین، اعضای سمن‌های محیط‍‌ زیست و مردم قزوین در سالن بانوی مجتمع فرهنگی ورزشی پارک هشت بهشت برگزار شد.

سیاوش شمسی پور مدیرکل محیط زیست استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: بخش تجسمی ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز با حضور آثاری از ۴۸ کشور همچون چین، مکزیک، فرانسه، روسیه در رشته‌های عکس، پوستر، تصویرسازی، کاریکاتور، هنرهای مفهمومی به اجرا در خواهد آمد.
 
شمسی پور افزود: با استفاده از ابزار هنر از جمله سینما و فیلم بهتر از هر روشی می‌توان مردم را با مسائل و مشکلات محیط زیست آشنا کرد و قطعا این جشنواره می تواند اثرات مثبتی بر روی آموزش و بالا بردن درک محیط زیستی مردم بگذارد.

وی در ادامه گفت: هدف اصلی این جشنواره آگاه سازی مردم با تمام مسائل خاک ، آب، و زباله‌ها و حیات وحش می باشد تا دیدگاهشان نسبت به محیط زیست تغییر کرده و بیش از پیش وارد گود شوند؛ اکران این فیلمها به صورت رایگان انجام می‌شود.

در ادامه مراسم داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: این جشنواره برنامه بسیار خوبی است و امیدواریم مردم با مشکلات زیست محیطی بیشتر آشنا شوند ودر حفظ محیط زیست کوشا باشند.

وی همچنین نقش سازمان‌های مردم نهاد در حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: یکی از اثرگذارترین زمینه‌های فعالیت‌های اجتماعی در سازمان های مردم نهاد (سمن) بخش محیط زیست است که همیشه شاهد عملکردهای خوبشان در حوزه محیط زیست استان بودیم و ما نیز بیش از گذشته از سمن‌ها حمایت خواهیم کرد.

محمدی افزود: محیط زیست باید فرهنگ همه افراد جامعه شود و در این راستا باید بیشتر به موضوع آموزش و اطلاع رسانی بپردازیم.

گفتنی است؛ در ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز تعداد 72 فیلم ایرانی و 56 فیلم خارجی در شش شهرستان استان به نمایش گذاشته می‌شود.
 انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان