۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۶۵۲۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۰ ساعت: ۸:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کانون پرورش فکری استان:

مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از برگزاری مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در قزوین خبر داد.

مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در قزوین برگزار می‌شود
مژده اروجی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار کرد: سال گذشته هیئت مدیره و مدیرعامل کانون با همکاری و هم‌فکری متخصصان و صاحب نظران، چشم انداز 10 ساله کانون را براساس اسناد بالادستی تدوین کردند.

وی افزود: با این کار، برنامه‌ریزی 10 ساله کانون از سال 95 تا 1404 انجام شده است و سند کاملا راهبردی و کاربردی به صورت مکتوب در اختیار استان‌ها قرار گرفته و هدف این است که تا سال 1404 بتوانیم همه کودکان و نوجوانان را تحت پوشش فعالیت‌های کانون قرار دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مناطق محروم بیان کرد: ما از مناطق محروم غفلت نکردیم و براین اساس عضو ادبی مکاتبه‌ای داریم که در روستاها بوده و امکان دسترسی به کانون ندارند.

بیش از 30 هزار نفر عضو کانون استان هستند
وی ادامه داد: در این طرح از طریق نامه، علاقمندی و استعداد کودکان شناسایی می‌شود و در همان جهت هدایت و راهنمایی شده و خوراک ادبی برای آنها ارسال می‌شود که بیش از یک سال ار راه‌اندازی این بخش می‌گذرد و 150 عضو در روستاها داریم.

اروجی در ادامه با اشاره به اهمیت آشنایی مربیان با دستاوردهای جدید فرهنگی گفت: مربیان باید در بحث آموزشی به روز بوده و با جدیدترین دستاوردهای فرهنگی آشنا شوند تا متناسب با نیاز کودکان امروز، به آنها خدمات ارائه شود که با توجه به این موضوع، دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه مربیان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد اعضای کانون خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 30 هزار کودک و نوجوان استان، عضو کانون پرورشی فکری هستند و از برنامه‌های کانون استفاده می‌کنند ضمن اینکه آمار کتاب‌های کانون در سطح استان، 242 هزار و 999 جلد کتاب است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین تصریح کرد: کانون، حضور فعالی در جشنواره‌ها و فراخوان‌های کشوری و بین‌المللی داشته است؛ به طور مثال یکی از برنامه‌های اصلی کانون، قصه‌گویی می‌باشد که به این مناسبت هر ساله جشنواره بین‌المللی قصه گویی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از برگزاری مرحله استانی جشنواره در استان‌ها، برگزیدگان نهایی در تهران به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

اروجی عنوان کرد: جشنواره قصه گویی در سطح اعضای نوجوان، مربیان کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و آزاد و همچنین قصه گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار می‌شود که یک مادر بزرگ قزوینی در سال گذشته رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

اروجی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه گویی در قزوین گفت: مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در روزهای 20 و 21 شهریور در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان