۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین زیرساخت‌های تفکر و اندیشه‌ دینی در افغانستان مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: ۲۶۵۲۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۹ ساعت: ۱۶:۴۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

زیرساخت‌های تفکر و اندیشه‌ دینی در افغانستان مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار جمعی از پژوهشگران افغانستان گفت: توجه به زیرساخت‌های تفکر و اندیشه دینی در افغانستان بسیار ضروری است و در این مسیر قرآن که مورد قبول همه فرق و مذاهب است سرمایه عظیمی به شمار می‌آید.

زیرساخت‌های تفکر و اندیشه‌ دینی در افغانستان مورد توجه قرار گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از مسئولان و پژوهشگران «دانشگاه راه سعادت کشور افغانستان» که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در کشورهایی نظیر میانمار و یمن را محکوم کرد و افزود: ظلم علیه انسان‌ها از هر نژاد و ملیت و با هر دینی مورد تأیید اسلام قرار ندارد.

وی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) در خصوص دست‌گیری از مظلومان، خاطرنشان کرد: رسول مکرم اسلام (ص) فرمودند، اگر مسلمانی فریاد کمک‌خواهی مسلمان و یا غیر مسلمانی را بشنود اما به فریاد او نرسد، مسلمان نیست.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه رسالت مسلمانی این است که به فریاد مظلومان عالم برسیم، افزود: جهان اسلام نباید نسبت به فجایع میانمار، یمن و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان سکوت اختیار کند و باید جدیت بیشتری از خود نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تبریک عید غدیر و با بیان اینکه عید غدیر متعلق به همه انسان‌ها است و به طایفه خاصی تعلق ندارد، عنوان کرد: محصول غدیر، محصولی بین‌المللی است و آینده جهان با نقشه‌ای ساخته خواهد شد که رسول اکرم (ص) در برکه غدیر ترسیم کرده‌اند.

وی انسجام کشورهای اسلامی را نیازمند تبیین درست سیاسی از ولایت خدا دانست و اذعان کرد: اگر ولایت خدا را جدی بگیریم و آن را به درستی تبیین کنیم، نقشه آن‌هایی که با نام اسلام دست در دست کافران دارند، رو می‌شود.

عابدینی قرآن را مسلم‌ترین منبع دینی معرفی کرد و با تأکید بر اینکه نباید حقایق قرآن را نادیده بگیریم، یادآور شد: اگر حقایق قرآن را جدی بگیریم و آن را دنبال نماییم، هیچگاه کفار بر ما مسلط نخواهند شد و مسلمان‌ها منافقانه دست در دست کفر نمی‌دهند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: توجه به زیر ساخت‌های تفکر و اندیشه دینی در افغانستان بسیار مهم و ضروری است و در این مسیر قرآن که مورد قبول همه فرق و مذاهب است سرمایه عظیمی به شمار می‌آید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان