۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین دعایی کدام ادعای ابراهیم یزدی را تکذیب کرد؟+ فیلم
کد خبر: ۲۶۵۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۹ ساعت: ۱۱:۳۶ ↗ لینک کوتاه

در سایت خبری جماران؛

دعایی کدام ادعای ابراهیم یزدی را تکذیب کرد؟+ فیلم

این افراد به دنبال ترسیم سناریویی هستند که خودشان را به عنوان کسانی که اندرز، پند و انذار می‌دادند و آگاه بودند بر حوادثی که ممکن است اتفاق بیفتد، معرفی کنند.

دعایی کدام ادعای ابراهیم یزدی را تکذیب کرد؟+ فیلم
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ،براساس خبر منتشر شده در سایت خبری جماران سیدمحمود دعایی در سخنان خود مطالب منتشر شده از برخی عناصر خارج‌نشین و دکتر ابراهیم یزدی را تکذیب کرده و با ذکر جزئیات و بصورت مستند به بیان تاریخچه تخاصم دولت بعثی عراق و صدام به ایران و علل و انگیزه‌های این تهاجم پرداخته است. دکتر یزدی چند ماه پیش در مصاحبه با حسین دهباشی ادعاهایی را مطرح کرده بود که در ادامه می‌توانید فیلم آن را مشاهده کنید:


اما سیدمحمود دعایی درباره ادعاهای دکتر یزدی و برخی از اعضای نهضت آزادی می‌گوید:

«برخی از عناصری که به نهضت آزادی نزدیک هستند که عمدتا در خارج از کشور هستند، یک سناریویی ترسیم کردند که من به اتفاق مرحوم بازرگان و مرحوم بهشتی خدمت امام رسیدیم و من گزارشی دادم و گفتم که صدام گفته یا من می‌آیم ایران و یا شما کسی را برای مذاکره بفرستید و به هر حال، ما تسلیم هستیم و من گفتم "صدامی که من می‌شناسم حتما حمله خواهد کرد" و امام فرمودند که گوش به حرفش ندهید. (آنها) سناریویی ترسیم کردند که امام را به عنوان یک فرد بی‌منطق، انعطاف‌ناپذیر و این چنینی ترسیم کنند و (نقل کردند) آقای بهشتی مجددا التماس‌گونه چیزی بیان می‌کنند و امام ایشان را نهی می‌کنند و پا می‌شوند تا بروند که من گریه می‌کنم که من به بغداد برنخواهم برگشت که ایشان می‌فرمایند "باید بروید و تکلیفتان را ادا کنید".

اینها دروغ محض است. اینها ترسیم یک سناریویی است که می‌خواهند خودشان را به عنوان کسانی که اندرز، پند و انذار می‌دادند و آگاه بودند بر حوادثی که ممکن است، اتفاق بیفتد( معرفی کنند) و (بگویند) آنچه که اتفاق افتاد ریشه در تعصب، بی‌منطقی و انعطاف‌ناپذیری حاکمان داشته است. اینها دروغ است.»


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان