۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین توفان ایرما بزرگترین آزمون برای صنعت هسته‌ای آمریکا
کد خبر: ۲۶۵۲۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۹ ساعت: ۱۰:۳۴ ↗ لینک کوتاه

رویترز:

توفان ایرما بزرگترین آزمون برای صنعت هسته‌ای آمریکا

وقوع توفان مهیب ایرما رآکتور‌های هسته‌ای آمریکا را، که در برابر بلایای طبیعی مقاوم‌سازی شده‌اند، در برابر آزمونی دشوار قرار داده است.

توفان ایرما بزرگترین آزمون برای صنعت هسته‌ای آمریکا
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، رویترز نوشت: مقامات آمریکایی پس از مشاهده فاجعه هسته ای فوکوشیما در سال 2011، که بر اثر وقوع سونامی و زلزله مهیب به وقوع پیوست، سطح ایمنی تمام رآکتورهای هسته ای این کشور را در برابر بلایای طبیعی افزایش دادند. اکنون با وقوع توفان سهمگین ایرما -که در تمام ایالت فلوریدا حالت فوق العاده بوجود آورده، سطح ایمنی نیروگاه های اتمی آمریکا در معرض یک آزمون سخت و جدی قرار گرفته است.

توفان ایرما پس از عبور از کوبا و در حالیکه شدتش به سطح 5 رسیده بود، امروز وارد جنوب فلوریدا می شود. از قدرت تخریب توفان کاسته شده و در روز شنبه به سطح 3 رسید؛ اما سرعت تندباد آن 210 کیلومتر در ساعت گزارش شد. پیش‌بینی شده است ایرما در بدو ورود به فلوریدا بار دیگر تقویت شود و یک واقعه سهمگین را برای این ایالت، که محل استقرار چهار رآکتور هسته ای نزدیک ساحل است، به بار آورد.

مرکز ملی پیش‌بینی توفان های آمریکا اعلام کرد: الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد ایرما وارد جنوب غربی فلوریدا خواهد شد. محل وقوع توفان دقیقا در غرب دو رآکتور هسته ای در نیروگاه «ترکی پوینت» است. مقامات ایالت فلوریدا اعلام کردند تا پیش از رسیدن توفان به نیروگاه، تمام فعالیت های آن را متوقف خواهند کرد. این نیروگاه در 42 کیلومتری جنوب میامی واقع است.

قرار است یکی دیگر از نیروگاه های هسته ای فلوریدا که در سنت لوییس واقع است و در آن دو رآکتور اتمی مشغول به فعالیت هستند نیز بطور موقت از چرخه فعالیت خارج شود.

«اریک سیلاگی»، مدیر اجرایی نیروگاه برق فلوریدا، اعلام کرد: تمام چهار رآکتور موجود در نیروگاه های هسته ای این ایالت برای 24 ساعت و تا پیش از رسیدن توفان، خاموش خواهند شد.

شهردار میامی درباره وقوع سیل و آسیب رسیدن به ژنراتورهای نیروگاه «ترکی پوینت» ابراز نگرانی کرده است. این ژنراتور مسئولیت خنک نگه داشتن هسته رآکتور را بر عهده دارد و هرگونه اختلال در کار آن، نتایج جبران ناپذیری را به بار می آورد. مقامات شهری میامی اطمینان دادند نیروگاه در برابر وزش توفان های شدید و ویرانگر کاملا ایمن‌سازی شده است؛ اما نگرانی اصلی بر سر خنک نگه داشتن هسته رآکتور است.

تاکنون وحشت از وقوع توفان ایرما، 6 میلیون نفر را از فلوریدا فراری داده است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان