۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین آینده جهان را غدیرخم می‌سازد/ شیعیان امیرمومنان برای جلب محبت مستضعفان عالم تلاش کنند
کد خبر: ۲۶۵۲۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۹ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

آینده جهان را غدیرخم می‌سازد/ شیعیان امیرمومنان برای جلب محبت مستضعفان عالم تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام حسین(ع) با تکیه بر ماجرای غدیرخم قیام کردند و ما هرچه داریم از بِرکه و برکات غدیرخم است و یقین داریم آینده جهان را غدیرخم می‌سازد.

 آینده جهان را غدیرخم می‌سازد/ شیعیان امیرمومنان برای جلب محبت مستضعفان عالم تلاش کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین شب گذشته(شنبه) در مراسم جشن عیدغدیر امامزاده حسین(ع) با تبریک سالگرد ولایت امیرمومنان اظهار کرد: زمانی که خدای متعال انسان را آفرید و با گوشت، پوست و استخوان مجموعه انسان را کامل کرد تا زمانی که روح بر جسم بی جان انسان دمیده نشده بود؛ به خود احسنت نگفت.

وی در ادامه افزود: با دمیدن روح بر جسم آدم، خداوند عقل و شعور انسانی را برای مخلوق خود قرار داد و زمانی هم که دین اسلام نازل شد خداوند در این باره به خود تبریک نگفت؛ اما زمانی که ولایت امیرمومنان(ع) در دین قرار گرفت و در روز غدیرخم با معرفی امام علی(ع) به امامت معرفی کرد دین جان گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه پیامبر(ص) در غدیرخم امیرمومنان(ع) را ادامه دهنده راه خود معرفی کرد، ابراز کرد: همه نعمات الهی که خدای متعال به پیامبران گذشته داده بود به خاتم الانبیا عطا شد و پیامبر(ص) همه میراث پیامبران گذشته را با امام علی(ع) پیوند زده و فرمودند؛ همه میراث نبوی را در امام جستجو کنید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در طول تاریخ هرکس در مقابل امیرمومنان و فرزندان ایشان ایستادند و با دین خدا درافتادند، پیروز نشده‌اند و هرکس جان و مال و آبروی خود را برای دین، پیامبر(ص) و امامان گذاشته به سربلندی و عزت رسیده است.

وی عنوان کرد: امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند: "هیچ انسان آبرومندی حق را زمین نگذاشت الا اینکه خار شد و هرکس از حق پشتیبانی کند خداوند او را عزیز و بزرگ خواهد کرد."

عابدینی تصریح کرد: در این ایام در کشور میانمار به مسلمانان ظلم زیادی می‌شود و کودک، زن، پیر و جوان را در آتش می‌سوزانند و گرسنگی و آوارگی را به آنها تحمیل کرده‌اند و با خشونت آنها را می‌کشند؛ هرکس توانایی داشته باشد و برای کمک به این مظلومان اقدام نکند؛ خار خواهد شد.

وی با اشاره به ماجرای کاپیتولاسیون در دوره رژیم پهلوی یادآور شد: در آن ایام طبق قانون کاپیتولاسیون در صورت هر ظلم و ستمی از سوی آمریکایی‌ها در ایران کسی حق نداشت به آنها اعتراضی کند و با این قانون ملت ایران را خار کردند؛ اما یک ایرانی حق نداشت به سگ آمریکایی‌ها هم اعتراضی کند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام راحل که فرزند یتیمی بود پای حق ایستاد و به محمدرضا شاه اعتراض کرد و پای تبعید و زندان ایستاد و خداوند امام خمینی(ره) را عزیز و بزرگ کرد و هم اکنون پس از گذشت بیش از ۲۸ سال از رحلت ایشان، هنوز در جهان یادشان ماندگار است.

وی بیان کرد: اگر حمایت ملت ایران و جدیت و هدایت رهبر معظم انقلاب نبود اسرائیل، لبنان و فلسطین و سوریه را از بین برده بود و اگر مستشاران نظامی ما نبودند عراق و سوریه به اسرائیل دیگری تبدیل شده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: استکبار جهانی 11 سپتامپر را به وجود آورد تا مسلمانان را تضعیف و اسرائیل را قدرتمند کند؛ اما مقاومت ملت ایران و درایت رهبری عاملی شد تا این توطئه نتیجه عکس دهد و رهبر معظم انقلاب فرمودند تا 25 سال آینده اسرائیلی بر روی زمین وجود نخواهد داشت.

وی افزود: ایستادگی و مقاومت امروز مسلمانان از برکات غدیرخم و ولایت امیرمومنان(ع) و ماجرای عاشورای امام حسین(ع) است.

وی بیان کرد: ما اعتقاد داریم پیامبر(ص) فقط امیرمومنان(ع) را در غدیرخم معرفی نکرد بلکه امتداد امامت را معرفی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: شیعیان امیرمومنان باید بدانند که آنها صاحب مجلس عیدغدیر هستند و این بدین معناست که باید به فکر همه مسلمانان و مستضعفان دنیا باشیم حتی اگر شیعه و مسلمان نباشند؛ ما باید برای جلب محبت همه مستضعفان، به نیت امام علی(ع) تلاش کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان