۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین جهان اسلام در مقابل کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار سکوت نکند/ غدیر به ظهور منجی عالم بشریت مرتبط است
کد خبر: ۲۶۵۱۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۷ ساعت: ۱۵:۱۷ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

جهان اسلام در مقابل کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار سکوت نکند/ غدیر به ظهور منجی عالم بشریت مرتبط است

امام جمعه قزوین بیان کرد: متأسفانه شاهدیم که جهان اسلام تماشاگر قتل و عام مسلمانان میانمار است و هیچ واکنش جدی را از آن‌ها در آیین حج مشاهده نکردیم.

 جهان اسلام در مقابل کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار سکوت نکند/ غدیر به ظهور منجی عالم بشریت مرتبط است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمه قزوین با تبریک عید غدیر و ولادت امام کاظم (ع)، اظهار کرد: مراسمی که رسول گرامی اسلام (ص) در حجه‌الوداع برگزار کرد، بزرگ‌ترین همایش بین‌المللی و مؤثرترین آن در سرنوشت بشریت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: عید غدیر، عید طایفه خاصی نیست، بلکه عید همه مسلمانان جهان و همه اهل عالم است زیرا با این عید سرنوشت جهانیان را به ظهور منجی عالم بشریت گره می‌زند و در نهایت به تحقق عدالت جهانی و برچیده شدن بساط ظلم و جهل منجر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: عید غدیر حلقه اتصال سلسله‌ی انبیاء به سلسله‌ی اولیای الهی است و آینده جهان با نقشه‌ای ساخته خواهد شد که رسول اکرم (ص) در برکه غدیر ترسیم کرده‌اند.

امام جمعه قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: عاشورا آمد تا فرهنگ غدیر باقی بماند و امام حسین (ع) به شهادت رسید تا حیات غدیر استمرار پیدا کند و همانطور که غدیر به عاشورا و انبیاء گذشته متصل است، به ظهور منجی عالم بشریت نیز مرتبط است.

وی بیان کرد: غدیر جشن اهتزاز ولایت خدایی و اعلان شکست سیطره‌ی کفر، شرک و نفاق است و هیچگاه به شکست نخواهد رسید و تنها فرهنگی در عالم است که ظرفیت پاسخگویی به همه نیازهای بشر را دارد.

عابدینی افزود: امام حسین (ع) به استناد غدیر قیام و تأکید کرد پیغمبر (ص) ما را معرفی کرد تا راه ایشان را ادامه دهیم و من نمی‌توانم با امثال یزید که همواره بر خلاف دستورات دین و قرآن در پی فسق و فجور هستند، بیعت کنم.

خطیب جمعه قزوین گفت: مراسم غدیر باید با شکوه و عظمت برگزار شود و تلاش کنیم تا نسل‌های آینده هر چه بیشتر با فرهنگ غدیر آشنا شوند و در راستای تحقق فرهنگ غدیر حرکت کنند.

وی در فراز دیگری از سخنان خود به کشتار مسلمانان مظلوم میانمار اشاره و تأکید کرد: متأسفانه شاهدیم که جهان اسلام تماشاگر قتل و عام مسلمانان میانمار است و هیچ واکنش جدی را از آن‌ها در آیین حج مشاهده نکردیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به سکوت دولت‌های کشورهای اسلامی اشاره و ابراز کرد: در حالی که مسلمانان میانمار با حمایت‌های صهیونیست‌ها مظلومانه به آتش کشیده می‌شوند، برخی دولت‌های اسلامی سکوت اختیار کرده‌اند.

آینده جهان با نقشه‌ای ساخته خواهد شد که در برکه غدیر ترسیم شده است
امام جمعه قزوین گفت: رسول گرامی اسلام (ص) خطاب به مسلمانان می‌فرمایند، اگر غیر مسلمانی هم از مسلمانان خواست تا به فریاد او برسند و کسی کاری نکند، مسلمان محسوب نمی‌شود.

وی سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایت‌های میانمار را برخلاف ادعاهای بشردوستانه آن‌ها دانست و عنوان کرد: کشتار زنان و کودکان میانماری غیر قابل تحمل است و این کشتارها در حالی صورت می‌گیرد که مجامع بین‌المللی گاهی از ظلم به یک حیوان که کار درستی نیست، فریادشان بلند می‌شود، اما در مقابل کشتار این همه انسان سکوت کرده‌اند.

عابدنیی به فرارسیدن سالروز قیام 17 شهریور تهران اشاره کرد و افزود: بنده این روز و قیام مردم را از نزدیک دیده‌ام و هر چه در آن مشاهده می‌کردیم، خون، دود و آتش بود و رژیم دست به کشتار وحشیانه‌ای زد و بیشتر زن‌ها هدف گلوله قرار گرفتند و در نهایت این روز زمینه سقوط کامل رژیم ستم شاهی را فراهم کرد.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سالروز 11 سپتامبر، آن را ماجرایی ساختگی خواند و بیان کرد: امریکایی‌ها تروریست‌ها را به کار گرفتند تا برج‌های دوقلو را از میان ببرند و این را بهانه‌ای برای نفوذ و جنگ افروزی در خاورمیانه قرار دادند اما خداوند مکر آن‌ها را به خودشان بر می‌گرداند.

وی جنگ یمن و شیوع بیماری وبا در این کشور را فاجعه بزرگی دانست و تأکید کرد: همه مسلمانان و دولت‌های اسلامی باید دست به دست هم دهند تا فاجعه انسانی در یمن به پایان برسد و مردم این کشور از این شرایط سخت رهایی پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان سالروز درگذشت آیت‌الله طالقانی، شهادت آیت‌الله مدنی و شیخ محمد خیابانی را تسلیت گفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

یک ایرانی / ۳۰ شهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

سلام من تعجب میکنم از بودائیهای میانمار مگه آیین بودا به راه هشتگانه هشت قانون بزرگ زندگى که شامل پرهیز از آزار جانداران، پرهیز از دزدى، پرهیز از بى عفتى، پرهیز از دروغ، پرهیز از مستى، پرهیز از بدگویى، پرهیز از خودخواهى، پرهیز از نادانى و پرهیز از دشمنى اعتقاد ندارند چطور همه این موارد رو بسر مسلمانان کشور خودشون میارند مسلمانان میانمار سالیان سال هست که میانمار زندگی میکنند الان جزئی از اونا هستند معلوم میشه این پاکسازی بوداره و هدف دیگه ای دارند
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان