۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اهمیت راهبردی نبرد دیرالزور
کد خبر: ۲۶۵۱۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۶ ساعت: ۱۶:۵۴ ↗ لینک کوتاه

یادداشت؛

اهمیت راهبردی نبرد دیرالزور

چرا شکسته شدن محاصره شهر نفت‌خیز دیرالزور دارای اهمیت راهبردی است؛ این پیروزی، چه تاثیری در سرنوشت جنگ سوریه خواهد داشت؟

اهمیت راهبردی نبرد دیرالزور
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت: چرا شکسته شدن محاصره شهر نفت‌خیز دیرالزور دارای اهمیت راهبردی است؛ این پیروزی، چه تاثیری در سرنوشت جنگ سوریه خواهد داشت؟

دیرالزور در مرکزِ شرق سوریه، نقش تعیین کننده‌ای در تامین معبر مواصلاتی و راهبردی عراق-سوریه  دارد. آزاد سازی این شهر که از ژوئیه 2014 به مدت سه سال در محاصره تروریست‌های تکفیری داعش قرار داشته، منجر به تزریق نیروی انسانی مقاوم به ارتش سوریه برای نبرد سرنوشت ساز در شرق این کشور خواهد شد. آزاد سازی دیرالزور پیشدستی در برابر طرح آمریکا برای اشغال شرق سوریه و تجزیه محور شرقی از محور غربی مقاومت و انسداد معبر مواصلاتی و راهبردی عراق-سوریه است. پیروزی در نبرد دیرالزور به مثابه مسلط شدن ارتش و حاکمیت سوریه بر اراضی وسیعی از این کشور و مغلوبه شدن صحنه نظامی به نفع دولت سوریه است.  پیروزی در جبهه دیرالزور و شرق سوریه، به پیروزی در صحنه سیاسی برای حفظ تمامیت ارضی این کشور منجر خواهد شد.

همچنین پیروزی در نبرد دیرالزور و تسلط مجدد سوریه بر میدان‌های نفتی این منطقه از یک سو مشکلات دمشق را در تامین انرژی مرتفع می‌سازد و از طرف دیگر باعث شارژ مالی و تقویت اقتصادی دولت سوریه می‌گردد. بنابراین پس از فتح الفتوح حلب، نجات عروس فرات (دیرالزور) نقش تعیین کننده‌ای در تعیین سرنوشت جنگ در سوریه خواهد داشت.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان