۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کشتار مسلمانان میانمار جنایت بشری است/ قوه قضائیه از طریق ستاد حقوق بشر این جنایات را پیگیری کند
کد خبر: ۲۶۵۱۴۳ نویسنده: حجت الاسلام قابل تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۶ ساعت: ۱۳:۴۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

کشتار مسلمانان میانمار جنایت بشری است/ قوه قضائیه از طریق ستاد حقوق بشر این جنایات را پیگیری کند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه کشتار مسلمانان میانمار یک جنایت بشری است، بیان کرد: مسلمانان امروز باید صفوف خود را مستحکم و وحدت خود را حفظ کنند، تا بتوانند از حقوق و جایگاه خود در مقابل متجاوزان دفاع کنند.

کشتار مسلمانان میانمار جنایت بشری است/ قوه قضائیه از طریق ستاد حقوق بشر این جنایات را پیگیری کند
حجت‌الاسلام علی قابل در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با بیان اینکه قتل عام مسلمانان مظلوم میانمار یک جنایت بشری است، اظهار کرد: مسلمانان باید آگاهی لازم را داشته باشند که دست استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، اسرائیل و اقمار دیگر این شجره خبیثه پشت پرده این جنایات است.

وی در ادامه افزود: این کشتار با ایام سالروز 17 شهریور 1357 که 39 سال قبل در ایران اسلامی اتفاق افتاد همزمان است، آن روز نیز آمریکا از کشتار مسلمانان در ایران حمایت کرد و آن را به عنوان یک حق قانونی جلوه داد، این حمایت‌ها اصلا اتفاق جدیدی نیست و در طول تاریخ سابقه داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: امروز جنایت علیه مسلمانان در عراق و سوریه در قالب داعش اتفاق می‌افتد، در یمن نیز دست استکبار از آستین یک کشور اسلامی بیرون آمده و قتل عامی به راه انداخته که مردم این کشور با جنگ سختی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی بیان کرد: در تمامی جنایت‌ها علیه مسلمانان غرب از جنایتکار حمایت کرده و حتی جایزه صلح نوبل را به حاکم میانمار داده است، از سوی دیگر رژیم صهیونیستی به این رژیم خونخوار سلاح می‌فروشد، وزیر امور خارجه انگلیس از آنها دفاع می‌کند و آمریکایی‌ها از این خانم استقبال و پذیرایی می‌کند.

مسئولان از ظرفیت دیپلماسی در این زمینه استفاده کنند
قابل تصریح کرد: جنایت‌های استکبار جهانی در راستای اسلام هراسی، در اقلیت قرار دادن مسلمانان و سرکوب آنهاست، مدعیان حقوق بشر برای یک حیوان نمایشنامه می‌نویسند و خود را مدافع حقوق آنها نشان می‌دهند، اما در مقابل جنایاتی مثل زنده سوزاندن انسان‌ها و سوزاندن زنان پس از تجاوز به آنها سکوت و حتی از آن حمایت می‌کنند.

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: مسلمانان امروز باید صفوف خود را مستحکم و وحدت خود را حفظ کنند، تا بتوانند از حقوق و جایگاه خود در مقابل متجاوزان دفاع کنند.

وی اضافه کرد: مسلمانان نباید امیدی به سران وابسته حکومت‌ها داشته باشند و تنها با امید به خدا باید وحدت خود را حفظ کنند، آزادی را با التماس نمی توان به دست آورد و مسلمانان خود باید برای آزادی و احقاق حقوقشان تلاش و مقاومت کنند.

وی ابراز کرد: سال‌ها قبل نیز در بوسنی شاهد چنین کشتاری بودیم، مردم فلسطین نیز بیش از 60 سال است که درگیر جنگ هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین درباره واکنش کشورهای اسلامی به این جنایات گفت: برخی سران کشورهای اسلامی دست‌نشانده استکبار هستند و اقدامات لازم را در مقابل این جنایات انجام نمی‌دهند.

این مسئول گفت: کشور ما هم هنوز اقدام لازم را انجام نداده‌ است، امیدواریم دولت و مسئولان از ظرفیت دیپلماسی در این زمینه استفاده کنند و در حمایت از مردم مظلوم میانمار قدمی بردارند.

وی بیان کرد: قوه قضائیه نیز می‌تواند از طریق ستاد حقوق بشر این موضوع را پیگیری کند.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان