۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نتیجه کار خیر آرامشی است که به دنبالش هستیم/ برای پول خرج کردن زیباتر نگاه کنیم
کد خبر: ۲۶۵۱۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۶ ساعت: ۱۲:۵۶ ↗ لینک کوتاه

سفیر مکس:

نتیجه کار خیر آرامشی است که به دنبالش هستیم/ برای پول خرج کردن زیباتر نگاه کنیم

سفیر مکس با اشاره به ثمرات مثبت کار خدا پسندانه، بیان کرد: برای پول خرج کردن زیباتر و دقیق تر نگاه کنیم چرا که نتیجه کار خیر حس و حال و آرامشی است که همه انسانها به دنبالش هستند.

نتیجه کار خیر آرامشی است که به دنبالش هستیم/ برای پول خرج کردن زیباتر نگاه کنیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دنیای کودکان همیشه به زیبایی که فکر می‌کنیم نیست، گاهی دنیای آنان پر از سختی‌ها و دردهایی است که روح معصومانه‌شان را آزرده کرده و دل هر انسانی را به درد می‌آورد سرطان از آن دسته از بیماریی‌هایی است که بیشتر ما تصور می‌کنیم تنها گریبان بزرگسالان را می‌گیرد اما این بیماری سالیانه کودکان زیادی را با بی رحمی در آغوش دردناک خود می‌فشارد.
با تغییر سبک زندگی و روند صعوی ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، موسسات مردم نهاد بسیاری با همت و مدد مردم در مسیر کمک به بیماران و خانواده‌هایشان قدم نهاده‌اند.

موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان قزوین (مکس) یکی از موسسات مردم نهاد قزوین است که از چند سال گذشته با همکاری مردم با هدف حمایت از خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان فعالیت خود را آغاز کرده است.

امروز که بیش از سه سال از عمر رسمی موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان مکس میگذرد این موسسه با راه‌اندازی و تقویت کارگروه‌های مختلف اعم از مددکاری، پیشگیری، اجرایی، جذب کمک‌های مردمی، اطلاع رسانی و سفیران در نظر دارد تا هرچه بیشتر و سریعتر در مسیر همراهی و کمک به خانواده های کودکان مبتلا به سرطان قدم بردارد.

ناهید گلدوز از فعالین موسسه مکس است که همچون سایراعضای این موسسه به صورت افتخاری و بدون دریافت هزینه‌ای در کارگروه سفیران مکس فعالیت دارد، وی در خصوص آشنایی‌اش با این موسسه به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: پیش از آشنایی با موسسه مکس به عنوان واسط بین خیرین با موسسه محک تهران همکاری می‌کردم اما 3 قبل پس از آشنایی با موسسه مکس تصمیم گرفتم تا با این موسسه همکاری کنم چراکه مکس در آن زمان در مقایسه با محک موسسه شناخت شده‌ای نبود به همین دلیل ترغیب شدم تا با همکاری با این موسسه و شناساندن آن به مردم به کودکان سرطانی شهرم کمک کنم.

وی درخصوص پیشرفت این موسسه، اضافه می‌کند: موسسه مکس نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته اما راه همچنان باقی است و افق‌های پیش‌بینی‌شده در دوردست قرار دارد اما امیدواریم با کمک خیرین و همدلی مردم بتوانیم روز به روز بیشتر در خدمت کودکان سرطانی و خانواده‌هایشان باشیم تا این خانواده‌ها به جز درد بیماری رنج تامین هزینه‌های این بیماری را نیز تحمل نکنند.

گلدوز ادامه می‌دهد: در حال حاضر جزو سفیران مکس هستم اما اعضای مکس هرکاری که بتوانند انجام می‌دهند و همه افراد در مکس همانند یک خانواده برای پیشرفت مکس کمک می‌کنند.

این بانوی خیر بیان می‌کند: در حال حاضر هفته‌ای یک روز در دفتر موسسه مکس حضور دارم و در روزهای دیگر نیز با اعضا و مدیرعامل مکس در ارتباط هستم و همچون سایرین در برپایی مراسمات و جشن‌ها نیز همکاری دارم.

وی با بیان اینکه آشنایی مردم قزوین با موسسه نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است، در خصوص هدف خود برای همکاری با مکس می‌گوید: من معتقدم ما انسانها کار می‌کنیم و در قبالش پول دریافت می‌کنیم تا چیزیهایی که دوست داریم را تهیه کنیم و به آرامش برسیم اما من به شخصه با کار خیر و کمک رساندن به مردم به آرامش میرسم.

گلدوز اضافه می‌کند: هرکس به نحوی به آرامش می‌رسد و من وقتی که احساس کنم وجودم برای یک انسان دیگر موثر است به آرامش واقعی می‌رسم تمام اعضای مکس قسمتی از زندگی را صرف مکس کرده‌ و دراین راه از هیچگونه کمک مادی و معنوی دریغ نمی‌کنند؛ مفید بودن به من انرژی مثبت میدهد، حس و حال خوبی که همه انسان‌ها به دنبالش هستند.

وی در خصوص دلیلش برای انتخاب موسسه مکس جهت همکاری می‌گوید: دیدن درد و رنج کودکان بسیار ناراحت کننده است اما به این سمت کشیده شدم؛ من مادرم و وقتی می‌بینم مادران و پدران این کودکان از خود آن‌ها بیمارتر و رنج دیده‌تر هستند بیشتر ترغیب می‌شوم که هرکاری که در توانم است برای این کودکان انجام بدهم.
این عضو مکس ادامه می‌دهد: اعضای مکس بسیار خالصانه وقت و انرژی خود را صرف این موسسه می‌کنند و تمام کمک‌های مردمی صرفا صرف هزینه‌های درمان و سایر هزینه‌های کودکان سرطانی می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که خیرین و اعضای مکس با رغبت و توان بیشتری در خدمت خانواده‌های این بیماران و مکس باشند.

گلدوز در رابطه با علت تداوم همکاری‌اش اظهار می‌کند: تمام فعالیت‌های مالی موسسه به شکل کاملا شفاف انجام می‌شود و زمانی که کودکی قطع درمان می‌شود و والدینش دستانشان را بالا می‌برند و از صمیم قلب دعا می‌کنند بهترین لحظه عمر همه اعضای گروه و از دلایل مهم تدوام همکاری من وسایرین است.

وی به یکی از زیباترین خاطره‌هایش اشاره و بیان می‌کند: موسسه به خانواده کودکانی که قطع درمان می‌شوند سفر مشهد اهدا می‌کند، مادر یکی از کودکانی که قطع درمان شده بود میگفت "حتی هزینه رفت و آمد به بیمارستان را نداشتیم و به همین علت تصمیمی برای درمان کودکمان نداشتیم تا اینکه با مکس آشنا شدیم و حالا قرار است برای اولین بار به مشهد برویم و از اینکه این سفر هدیه سلامتی فرزندم است، بسیار خوشحالم"؛ من در آن لحظه نمی‌دانستم از خوشحالی درمان کودکشان گریه کنم یا از ناراحتی وضعیت مالی و معیشتی این خانواده که تا این سن نتوانسته‌اند مسافرت بروند.

این بانوی خیر در خصوص اثرات مثبت حضورش در مکس می‌گوید: من شنبه‌ها را برای حضور در مکس انتخاب کرده‌ام چراکه با خدا عهد بسته‌ام آغاز هفته را با کار خیر شروع کنم تا این حس مثبت و اثر فوق‌العاده در زندگی‌ام جریان داشته باشد.

گلدوز به آرزوهای کودکان مبتلا به سرطان اشاره و ابراز می‌کند: کودکان سرطانی به دلیلی سن کمی که دارند معمولا آرزوهایشان داستن اسباب بازی و نقاشی و آرزوهایی از این دست است اما کودکانی که تقریبا در سنین بالاتری هستند التماس دعای خیر برای سلامتی‌شان دارند.
وی در پایان خطاب به مردم و همشهریانش می‌گوید: مردم قزوین مردم خوب و دوست داشتنی هستند و این شهر خیرین زیادی دارد اما از مردم خواهش میکنم برای پول خرج کردن قشنگ‌تر دقیق‌تر نگاه کنند؛ در همین شهر افراد بی بضاعتی زندگی می‌کنند که عزیزانشان گرفتار بیماری سرطان شده و نیازمند همراهی و همدلی مردم هستند و این کمک رسانی زمانی که بیماری قطع درمان می‌شود بهترین حس و حال و آرامش را نصیب فرد خیر می‌کند، آرامشی که همه ما انسان‌ها به دنبال آن هستیم.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان