۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین خروج ۳۰ هزارنفر از صنعت چاپ به علت فشار مالیات بر ارزش افزوده
کد خبر: ۲۶۵۱۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۶ ساعت: ۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور اعلام کرد:

خروج ۳۰ هزارنفر از صنعت چاپ به علت فشار مالیات بر ارزش افزوده

نماینده تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور بیان کرد: ۱۰هزار واحد صنعت چاپ در کشور داریم که ۱۰۰هزار نفر در آن مشغول به کار هستند؛ اما متاسفانه بالغ بر ۳۰هزارنفر طی۹ سال گذشته به علت مالیات بر ارزش افزوده از فعالیت در حوزه صنعت چاپ خارج شده اند.

خروج ۳۰ هزارنفر از صنعت چاپ به علت فشار مالیات بر ارزش افزوده
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ غلامرضا شجاع نماینده تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور شب گذشته(چهارشنبه) در هفتمین جشنواره صنعت چاپ استان قزوین اظهار کرد: صنعت چاپ در آمریکا صنعت سوم است و این اهمیت این حوزه را می‌رساند، اما در کشور ما مورد بی مهری قرار گرفته است.
 
وی افزود: تمام صنایع نیازمند چاپ هستند، اما متاسفانه این صنعت در کشور ما در جایگاه خود قرار نگرفته و در کنار اصناف کوچک نباید دیده شود.  

این مسئول با بیان اینکه وزارت ارشاد آماده استقبال از طرح‌های حمایتی در حوزه چاپ است، عنوان کرد: درخواست ما این است که اتحادیه صنعت چاپ طرحی آماده کند تا با ارائه به نمایندگان مجلس یک ردیف بودجه چند ده میلیاردی برای حمایت از صنعت چاپ تصویب شود.

وی ادامه داد: اهمیت نقش صنعت چاپ در دنیا به میزانی است که پیشرفته ترین دستگاه‌ها را برای آن تهیه می‌کنند، امیدواربم با تسهیلاتی که دولت به صنعت چاپ می‌دهد، بتوان صنعت چاپ دیجیتال توسعه داد تا مانع خروج کارهای چاپی از استان قزوین شویم.

نماینده تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور درباره مالیات بر ارزش افزوده در صنعت چاپ گفت: فشار مالیاتی در حوزه صنعت چاپ به ظلم مالیاتی تبدیل شده است؛ در حال رایزنی با مجلس هستیم تا عدالت مالیاتی برقرار شود و مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۳درصد کاهش یابد.  
 
وی تصریح کرد: ۹۰ درصد پرداختی هزینه چاپ کتاب صرف کاغذ می‌شود و تنها ۱۰ درصد صرف چاپ می‌شود، طی دوسال گذشته از افزایش تعرفه کاغذ جلوگیری کردیم.
 
شجاع بیان کرد: ۱۰هزار واحد صنعت چاپ در کشور داریم که ۱۰۰هزار نفر در آن مشغول به کار هستند؛ اما متاسفانه بالغ بر ۳۰هزارنفر طی۹ سال گذشته به علت مالیات بر ارزش افزوده از فعالیت در حوزه صنعت چاپ خارج شده اند.

در بومی سازی صنعت چاپ ضعیف هستیم
در ادامه این مراسم بهمن طاهرخانی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اذعان کرد: عرصه چاپ حوزه فرهنگ پروری است و با توجه به نیاز جوامع به صنعت چاپ برای در دسترس بودن علوم مختلف و ماندگاری آنها ضرورت صنعت چاپ ایجاد شد.
 
وی افزود: متاسفانه ما در بومی سازی صنعت چاپ ضعیف بوده و نیازمند وارد کردن ملزومات صنعت چاپ از کشورهای اروپایی هستیم.
 
این نماینده مجلس ابراز کرد: آثار تاریخی به جای مانده در شهر قزوین، در سگزآباد بویین زهرا و الموت و آوج  نشان می‌دهد تاریخ مدنیت در استان ما از سالیان دور وجود داشته است و کشور ما دیرینه فخرآمیری دارد.
 
وی اضافه کرد: طی چهارصد سال گذشته ما به واسطه استعمار از این دوره تاریخی غافل شدیم و از علومی که در آن پیشتاز بودیم جدا افتادیم.
 
طاهرخانی عنوان کرد: نمایندگان مجلس دغدغه مشکلات حوزه چاپ را دارند تا موضوع سرمایه گذاری در همه حوزه‌ها ایجاد شود و ابزار لازم برای چاپ مدرن ایجاد شده تا با تکنولوژی‌های لازم آنها بومی سازی شوند. 

وی در پایان گفت: تلاش ما این است با فراهم آوردن سرمایه‌های لازم مانه پرداخت سودهای کلان شویم تا این صنعت ورشکست نشود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان