۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش بی‌سابقه نرخ طلا در دولت یازدهم
کد خبر: ۲۶۵۱۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۶ ساعت: ۷:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتحادیه طلافروشان قزوین عنوان کرد

افزایش بی‌سابقه نرخ طلا در دولت یازدهم

رییس اتحادیه طلافروشان قزوین با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۹۶ قیمت طلا ۱۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان بود گفت: امروز قیمت طلا در این دولت رکورد زده است.

افزایش بی‌سابقه نرخ طلا در دولت یازدهم
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ این روزها با افزایش نجومی قیمت طلا مواجه هستیم و موجب نارضایتی بسیاری از مردم به علت بی‌ثباتی در بهای این کالای لوکس و گاهی هم ضروری شده است.

این افزایش قیمت پس از کاهش نرخ سودهای بانکی محسوس‌تر شده و نشان‌دهنده این است که مردم به خرید سکه رو آورده و پول‌های خود را از بانک‌ها خارج کرده‌اند و حال در این میان جوانانی هم هستند که در آستانه آغاز زندگی مشترک بوده و به کم‌ترین میزان هم که شده باید این کالای گران‌بهاء را تهیه کنند.

با توجه به شرایط اقتصادی نامساعد که بیشتر خانواده‌ها با آن دست به گریبان هستند، تامین این نوع اقلام که گاهاً ضروری هم به نظر می‌رسد به کابوسی وحشتناک برای زوج‌های جوان تبدیل شده است.

فرج زاده رییس اتحادیه طلا فروشان قزوین با اشاره به قیمت روز طلا و سکه اظهار کرد: دلار به قیمت ۳ هزار و ۸۸۷ تومان، یورو ۴ هزار و ۷۸۵ تومان، درهم هزار و ۶۴ تومان خرید و فروش شده است.

وی در ادامه افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان، ربع سکه ۳۹۳ هزار تومان، نیم سکه ۶۸۱ هزار تومان، سکه تمام یک میلیون ۲۶۶ هزار تومان و سکه امام یک میلیون ۲۸۲ هزار تومان معامله شد.

رییس اتحادیه طلا فروشان قزوین ابراز کرد: در ابتدای دولت یازدهم طلا ۱۰۳ هزار تومان و سکه یک میلیون ۷۵ هزار تومان بود.

این مسئول عنوان کرد: قیمت طلا در تاریخ ۹۲/۹/۳۰ به ۸۷ هزار و ۳۰۰ تومان و سکه ۸۸۰ هزار تومان رسید و به جز این مقطع دیگر کاهش قیمت طلا نداشته و روند افزایشی را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۹۶ قیمت طلا ۱۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان بود گفت: امروز قیمت طلا در این دولت رکورد زده است.

شرایط بانک مرکزی علت افزایش نرخ دلار در بازار آزاد داخلی است
فرج‌زاده یکی از دلایل بی‌ثباتی در قیمت طلا را مسائل سیاسی در سطح جهان و اتفاقات میان آمریکا و کره شمالی دانست.

رییس اتحادیه طلا فروشان قزوین ادامه داد: یکی از شاخصه‌های کاهش نرخ تورم این است که مردم به علت کاهش نرخ سود بانکی به خرید سکه رو آورده و پول‌های خود را از بانک‌ها خارج کرده‌اند.

این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر یک انس طلا در بازار جهانی یک هزار و ۳۳۴ تومان است گفت: دلار در بازار آزاد ایران ۳ هزار و ۷۰۰ تومان بود که به ۳ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است و عامل مهمی در افزایش قیمت طلا دارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت دلار در گرانی‌های کالا موثر است اضافه کرد: اگر دولت قیمت دلار را پایین بیاورد طلا هم به موازات آن ارزان‌تر می‌شود و این در حالی است که نرخ طلا بر اساس دلار در بازار آزاد محاسبه می‌شود.

فرج‌زاده علت دیگر بی‌ثباتی قیمت طلا را شرایط بانک مرکزی دانست و گفت: وقتی بانک مرکزی قادر به تهیه ارز از بانک‌های جهانی برای تجار نیست و به تعهدات خود عمل نمی‌کند، صادرکننده‌ها ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد داخلی تامین کرده که موجب افزایش قیمت دلار می‌شود.

قیمت‌ها در راستای حمایت از مصرف‌کننده به‌روز اعلام می‌شود

رییس اتحادیه طلا فروشان قزوین با بیان اینکه طلای بازار قزوین بیشتر از استان‌های تهران، یزد و اصفهان تامین می‌شود تصریح کرد: عدم خرید و فروش طلا توسط طلافروشان در زمان‌های گرانی صحت ندارد و شایعه‌ای بیش نیست.

این مسئول توضیح داد: اتحادیه طلافروشان طی گشت‌های مشترک با تعزیرات بر کار فروشندگان نظارت کرده و در بازرسی‌های روزانه میزان عیارها و فروش را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تنها اتحادیه‌ای در سطح کشور هستیم که در راستای حمایت از مصرف‌کننده نرخ‌ها را به‌روز اعلام کرده و در تابلو اعلانات همه طلافروشی‌ها قابل مشاهده است.

فرج‌زاده تاکید کرد: نظارت‌ها و شفاف سازی نرخ طلا برای مشتری‌ها موجب به صفر رسیدن تخلفات در این صنف شده است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان