۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پایه‌گذاری بحث امامت و ولایت جزو رسالت‌های طلبگی است/ شکست امروز دشمنان اسلام محصول نفرین پیامبر(ص) در غدیرخم
کد خبر: ۲۶۵۱۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۵ ساعت: ۱۴:۵۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

پایه‌گذاری بحث امامت و ولایت جزو رسالت‌های طلبگی است/ شکست امروز دشمنان اسلام محصول نفرین پیامبر(ص) در غدیرخم

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: خدای متعال به ما طلبه‌ها می‌گوید اگر احکام الهی را برای مردم تبیین کنید و توحید و نبوت را به آنها بیاموزید و همه آیات قرآن را تفسیر کنید؛ اما بحث امامت و ولایت را پایه گذاری نکرده باشید رسالت طلبگی خود را درست انجام نداده اید.

 پایه‌گذاری بحث امامت و ولایت جزو  رسالت‌های طلبگی است/ شکست امروز دشمنان اسلام محصول نفرین پیامبر(ص) در غدیرخم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در مراسم در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قزوین در شبستان مسجدالنبی قزوین ضمن تبریک میلاد امام هادی(ع) اظهار کرد: ورود جمعی از پرورش یافته گان حوزه علمیه استان قزوین را به لباس مقدس تبلیغی و روحانیت، خدمت همه این عزیزان و خانواده‌های گرامی آنها تبریک عرض می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به وظایف و رسالت‌های طلبگی اذعان کرد: رسالت اول که وظیفه فرهنگی به حساب آمده و یاور پیشکسوتان عرصه حوزه است؛ امر تعلیم مباحث دینی است به همین دلیل طلبه در ابتدای آموختن درس طلبگی معمم نمی‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که یک طلبه مباحث دینی و روایی از اهل بیت(ع) را می‌آموزد رواج و تبلیغ آنها را به دیگران جزو وظایف خود می‌داند؛ بنابراین مدتی پس از تحصیل معمم می‌شود تا آموخته‌های خود را به جامعه نیازمند به معارف دینی منتقل کند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: در حوزه علمیه فقط یادگرفتن و یاد دادن وظیفه یک طلبه نیست؛ بلکه تزکیه نفوس از وظایف اصلی است؛ طلبه‌ها و جامعه روحانیت حرکت می‌کنند و جامعه را هم به حرکت درمی‌آورند تا با تلاش گسترده فرهنگی و دینی جامعه از شرک، کینه، عداوت، ریا، دروغ و ظلم پاک شود.

وی تصریح کرد: تعلیم و تزکیه باید براساس کتاب قرآن و مبتنی بر وحی صورت بگیرد، خداوند برای انسان کرامت قائل شده است، حکمت هم براساس مبانی برخواسته از وحی و سیره و سنت اهل بیت(ع) شکل می‌گیرد.

این کارشناس قرآنی ابراز کرد: یک طلبه با سرمایه تزکیه نفس و حکمت می‌تواند در تزکیه نفوس دیگران موثر باشد، رسالت سوم در حوزه طلبگی رسالت تبلیغی است. همه رسالت‌هایی که خدای متعال برای انبیا قرار داده و همه برکت اهل بیت(ع) در حوزه تبلیغ بود.

وی با طرح این سوال که چه کسی می‌تواند مبلغ باشد، اضافه کرد: افرادی که در صحنه رسالت‌های الهی ورود پیدا می‌کنند خوف و خشیت را فقط از خدای متعال دارند و از غیرخدا هراسی ندارند؛ در طول تاریخ همه افرادی که جان خود را در کف دست گرفته و منافع خود را درنظر نگرفتند این اشخاص در عرصه تبلیغ دین موثر بوده‌اند.

عابدینی عنوان کرد: در شکل گیری انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تربیت یافته حوزه علمیه به میدان آمد و منافع خود را کنار گذاشتند و در دوره ای که همه از آمریکا می‌ترسیدند ایشان با سخنرانی خود ترس را به دل مستکبران برگرداندند.

وی گفت: اصولا تبلیغ رسالت‌های الهی با ترس و وحشت عجین است، خدای متعال با نزول آیات خود به پیامبر گرامی اسلام در ماجرای غدیرخم می‌فرماید؛ اگر این رسالت خود را در معرفی امام انجام ندهی رسالت خود را انجام نداده ای.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اگر قلب ولایت و امامت در جامعه دینی به تپش درنیاد همه احکام و دستورات الهی باطل خواهد شد و کارآمدی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: خدای متعال به ما طلبه‌ها می‌گوید اگر احکام الهی را برای مردم تبیین کنید و توحید و نبوت را به آنها بیاموزید و همه آیات قرآن را تفسیر کنید؛ اما بحث امامت و ولایت را پایه گذاری نکرده باشید رسالت طلبگی خود را درست انجام نداده اید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: پیامبرگرامی اسلام در ماجرای غدیرخم برای همه کسانی که در نشر کلام امیرمومنان کوشش می‌کنند، دعا کرده اند و حوزه‌های علمیه محصول این دعا و سرشکستگی دشمنان محصول نفرین پیامبر(ص) است.

وی با بیان اینکه انذار و تبشیر از رسالت‌های طلبگی است، عنوان کرد: هرکس در امر تبلیغ خدای متعال را مدنظر قرار دهد خدای متعال در انذار و تبشیر وی اثر می‌بخشد؛ اگر کسی خشم خدا را کسب کند به طور یقین مورد خشم مخلوقین هم قرار می‌گیرد.

این کارشناس قرآنی یادآور شد: افرادی نظیر بنی صدر با زیر پاگذاشتن امر الهی به دنبال رضایت مردم بودند؛ اما خدای متعال کاری کرد که مورد خشم همین مردم قرار گرفتند زیرا این یک قانون الهی است.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) فرمودند: " اگر کسی حق را رها کند، به ذلت می‌نشیند و خوار و ذلیل می‌شود و هیچ انسان ناتوانی، به حق وفادار نماند جز اینکه خدا او را به عزت رساند."

عابدینی ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر دومخلوق از مخلوق‌های خداست که اگر کسی این دو مخلوق را یاری کند، خداوند او را یاری و عزیز می‌کند و هرکس آنها را خار کند خداوند او را خار خواهد کرد.

وی در پایان گفت: وظیفه ما شناسایی رسالت‌های الهی و عمل براساس آنهاست و ما مامور دستگاه الهی هستیم و باید براساس همه این ماموریت‌ها عمل کنیم تا مشمول عنایت الهی قرار بگیریم؛ اما اگر براساس منافع خود حرکت کنیم نتیجه ای برای دنیا و آخرت ما نخواهد داشت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان