۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سقوط ۳۲۱ کودک زیر پنج سال از ارتفاع، فقط طی یک سال
کد خبر: ۲۶۵۱۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۵ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

در قزوین رخ داد؛

سقوط ۳۲۱ کودک زیر پنج سال از ارتفاع، فقط طی یک سال

آمار سقوط از ارتفاع کودکان پنج تا ۱۰ سال را ۳۰۷ تن است که در یک سال گذشته، تعداد دو هزار و ۳۵۳ کودک در گروه سنی یاد شده، در اثر حادثه، صدمه دیده اند.

سقوط ۳۲۱ کودک زیر پنج سال از ارتفاع، فقط طی یک سال
محسن ادهمی، مدیر مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از پذیرش و درمان ۲۰۰۰ کودک حادثه دیده زیر ۱۰ سال در شش ماه نخست سال 1396 در این مرکز خبر داد.

وی گفت: از مجموع این دو هزار کودک، متأسفانه شش تن به خاطر شدت جراحات، با وجود تلاش تیم پزشکی و پرستاری، جان باختند. آمار کل حادثه دیده‌های همین گروه سنی در سال 95 برای کل استان، چهار هزار و 627 مورد است.

ادهمی، علت فوت این شش تن را سقوط از ارتفاع دانست و اظهار کرد: در برخی موارد، به علت نبود حفاظ در آپارتمان‌ها یا بی احتیاطی والدین، جان کودکان به خطر می‌افتد.

سقوط از ارتفاع، در کمین کودکان

دکتر ناهید یزدی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این رابطه، اظهار کرد: در یک سال گذشته، دو هزار و 274 دختر و پسر زیر پنج سال، دچار حادثه شده اند.

این مسئول هشدار داد که در این مدت، تعداد 321 کودک در گروه سنی یاد شده، در اثر سقوط از ارتفاع، دچار آسیب شده اند.

دکتر یزدی آمار سقوط از ارتفاع کودکان پنج تا 10 سال را 307 تن اعلام کرد و گفت: در یک سال گذشته، تعداد دو هزار و 353 کودک در گروه سنی یاد شده، در اثر حادثه، صدمه دیده اند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، میزان مرگ کودکان، ناشی از سقوط را سه تن (2 مورد از بالکن و یک مورد از نرده های راه پله ) بیان کرد.

کودکان، در معرض خطرات گوناگون
زهرا یونسی، مسؤول اورژانس مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین نیز درباره مرگ کودکان گفت: در دسترس گذاشتن دارو، وسایل تیز، مواد شوینده و همچنین نشستن کودکان در صندلی جلو اتومبیل، از جمله دلایل بروز حادثه برای کودکان زیر 10 سال است.

کودک به بغل، رانندگی نکنید
یونسی اذعان کرد: بارها شاهد پذیرش کودکانی بودیم که والدین آنان، در حین رانندگی، کودک خود را در بغل گرفته اند که هنگام تصادف، منجر به وارد شدن ضربه شدید به سر کودک شده و همین امر باعث خونریزی مغزی کودکان و مرگ آنان شده است.  
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان