۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین جایگاه علمی‌ امام هادی(ع) مغفول واقع شده‌ است/ جای خالی زیارت جامعه‌کبیره در کتب دانشگاهی
کد خبر: ۲۶۵۱۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۵ ساعت: ۱۴:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه خواهران قزوین:

جایگاه علمی‌ امام هادی(ع) مغفول واقع شده‌ است/ جای خالی زیارت جامعه‌کبیره در کتب دانشگاهی

رئیس حوزه علمیه خواهران قزوین بیان کرد: در کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌های ما نیز جای زیارت جامعه کبیره خالی است و باید در کتاب‌های درسی به آموزش و بیان معارف آن پرداخته‌شود.

جایگاه علمی‌ امام هادی(ع) مغفول واقع شده‌ است/ جای خالی زیارت جامعه‌کبیره در کتب دانشگاهی
حجت الاسلام علی کاظم‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین در مورد علم امام هادی(ع) گفت: با‌ وجود شرایط سختی که از سوی خلفای عباسی در زمان امام(ع) وجود داشت، ایشان به هدایت و دستگیری از شیعیان بسیار اهمیت می‌دادند و در نشر فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) تلاش می‌‌کردند.

وی در ادامه افزود: با این روایات و احادیث برجای مانده از امام هادی(ع)، متاسفانه جایگاه و منزلت ایشان به خوبی شناخته‌نشده و این امام همام در میان شیعیان خود غریب هستند.

رئیس حوزه علمیه خواهران قزوین درباره سختی‌های زمان امام هادی(ع) گفت: ایشان و فرزندشان امام حسن عسگری(ع) در زمان خود محدودیت‌ها و زندان‌های زیادی را تحمل کردند و حکومت اجازه دیدار شیعیان با آنها را نمی‌داد، از همین رو به این دو امام، امامین عسگرین گفته می‌شود.

وی اضافه کرد: با وجود تمام محدودیت‌های ایجاد شده برای امامان بزرگوار، آنها رسالت خود را به خوبی انجام دادند و پیام الهی را سینه به سینه به شیعیان منتقل می‌کردند.

جامعه کبیره دعایی در حوزه امام‌شناسی

کاظم‌لو اذعان کرد: از جمله موضوعاتی که امام هادی(ع) برای نشر و انتقال آن تلاش کردند ماجرای غدیرخم و ولایت بود، زیرا ولایت شاخصه و محور دین مداری است که دارای اهمیت است و شالوده و پایه موضوع ولایت در غدیرخم پایه گذاری شد.

استاد حوزه علمیه قزوین تاکید کرد: انجام مباحث و احکام دینی بدون پذیرش ولایت و امامت ارزشی ندارد و قلب تپنده دین در پذیرش امامت و ولایت است.

وی اظهار کرد: موضوع دیگری که امام هادی(ع) در آن نقش زیادی داشته و برایش تلاش کردند، علم کلام بود، ایشان به شبهات کلامی در زمان خود پاسخ می‌دادند و در این حوزه برای رفع شبهات دینی نیز تاثیرگذار بودند.

رئیس حوزه علمیه خواهران قزوین درباره زیارت جامعه کبیره که یادگار امام هادی(ع) است، گفت: جامعه کبیره دعایی در حوزه امام‌شناسی است و معارف اهل بیت و ائمه در آن نهفته است.

وی عنوان کرد: در کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌های ما نیز جای زیارت جامعه کبیره خالی است و باید در کتاب‌های درسی به آموزش و بیان معارف آن پرداخته ‌شود. این دعا به حدی فضیلت دارد که ثوابی نمی‌توان برای خواندن آن متصور شد.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان