۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مرغ‌ها هورمونی نیستند
کد خبر: ۲۶۵۱۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۵ ساعت: ۹:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس دامپزشکی شهرستان آبیک:

مرغ‌ها هورمونی نیستند

رئیس دامپزشکی آبیک گفت: شائبه استفاده از هورمون‌ها در پرورش طیور صنعتی وجود ندارد، علاوه بر آن بدلیل تحمیل هزینه‌های زیاد اصولاً استفاده از هورمون‌ها در دوره پرورشی طیور فاقد توجیه اقتصادی است.

مرغ‌ها هورمونی نیستند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ سلامت گوشت مرغ به عوامل متعددی از تولید تا عرضه وابسته است و عوامل بسیاری از محل پرورش طیور در مزارع تا کشتارگاه‌ها و نهایتاً مراکز عرضه و فروش، بر سلامت و کیفیت گوشت تولیدی تاثیرگذارند.

مرتضی یعقوبی، رئیس اداره دامپزشکی آبیک اظهار کرد: با اصلاح سیستم‌های پرورشی، فرمول نویسی جیره طیور بر مبنای اصول علمی و تجربی و نیز اصلاح نژاد صورت گرفته در طیور، رسیدن به وزن بالاتر در دوره پرورشی کوتاهتر در مقایسه با طیور سنتی امری بدیهی است.

وی افزود: شائبه استفاده از هورمون‌ها در پرورش طیور صنعتی وجود ندارد، علاوه بر آن بدلیل تحمیل هزینه های زیاد اصولاً استفاده از هورمون ها در دوره پرورشی طیور فاقد توجیه اقتصادی است.

این مسئول اضافه کرد: مواد غذایی با منشاء دامی بدلیل دارا بودن منابع غنی پروتئین، چربیهای حیوانی، ویتامین و مواد معدنی و همچنین طعم و مزه مناسب از جمله مواد غذایی بسیار پر طرفدار و پر مصرف است.

یعقوبی تصریح کرد: توجه زیاد به این نوع مواد غذایی از طرف مصرف کنندگان، توقع توجه ویژه تر به سلامت این محصولات را از طرف متولیان امر به وجود آورده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان آبیک در پایان خاطر نشان کرد: کارشناسان اداره دامپزشکی آیک نظارت دوره ای بر مراکزپرورش، تولید، نگهداری، حمل ونقل و عرضه محصولات دامی را با دقت و حساسیت در دستور کار داشته و در صورت مواجه با تخلف، پیگیری‌های لازم بعمل خواهند آورد.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان