۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین داوری ٣١٢ اثر در انتخاب کتاب سال قزوین
کد خبر: ۲۶۵۱۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۴ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارشاد استان اعلام کرد:

داوری ٣١٢ اثر در انتخاب کتاب سال قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: کتاب تنها واحد ارتباطی مشترک بشریت در تمام دنیاست و به زبانی واحد برای بیان دانش و تمدن تبدیل شده است.

داوری ٣١٢  اثر در انتخاب کتاب سال قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نخستین آیین انتخاب کتاب سال استان قزوین در استانداری قزوین اظهار کرد: یکی از مهم ترین ابزارهای بیان دانش و علم در دنیا کتاب است و سال‌ها و نسل‌ها ارتباط بشری با این ابزار سبب شده است تا به یکی از مقبول ترین‌ها تبدیل شود.

وی بیان کرد: با این حال ما وظیفه داریم ازا ین میراث گرانب‌ها حفاظت و حراست انجام دهیم که قدردانی از اهالی قلم، مولفان کتب و نشر و ترویج کتب برجسته نمونه ای از این حراست و حفاظت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آیین انتخاب کتاب سال استان قزوین یکی از برنامه‌های هدفمند به منظور ارج نهادن به مقام مولفان ونویسندگان استان قزوین بود که انگیزه ای برای دور هم جمع شدن اهالی قلم در استان باشد.

وی گفت: برای انتخاب و داوری کتب در مرحله نخست دو اولویت قزوینی بودن مولف کتاب و مرتبط با استان قزوین بودن موضوع کتاب بررسی شد و نهایتا کتب برای داوری به دست گروه داوران سپرده شد.

اسکندری نژاد تصریح کرد: آئین انتخاب کتاب سال استان قزوین می تواند مشوقی برای انتخاب برترین ها در استان و ارتقاء کیفیت آثار ادبی و هنری باشد.

وی گفت: مراحل برنامه ریزی و اجرای اجرای کار پروژه نخستین دوره انتخاب کتاب سال استان قزوین از مهر ماه سال ٩٥ آغاز شد و فراخوان به دست علاقمندان رسید که ٣١٢ اثر به دبیرخانه رسید. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با انجام چندین مرحله داوری در مرحله نهایی ٨ کتاب در ٨ رشته برگزیده و ١١ اثر نیز مورد تقدیر شناسایی شد که امروز در این مراسم از آن قدر دانی صورت خواهد گرفت.

اسکندری نژاد همچنین افزودوی در پایان گفتتلاش خواهد شد تا ارتقاء کیفیت و کمیت جدی در اجرای برنامه داشته باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان