۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ایالت‌های نیویورک و واشنگتن، ترامپ را به شکایت تهدید کردند
کد خبر: ۲۶۵۰۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۴ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

در بیانیه ای مشترک؛

ایالت‌های نیویورک و واشنگتن، ترامپ را به شکایت تهدید کردند

دادستان‌های کل ایالت‌های واشنگتن و نیویورک آمریکا تهدید کردند که اگر ترامپ برنامه حمایت از مهاجران جوان موسوم به «داکا» را لغو کند، از وی شکایت می‌کنند.

ایالت‌های نیویورک و واشنگتن، ترامپ را به شکایت تهدید کردند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دادستان های کل ایالت های نیویورک و واشنگتن آمریکا روز گذشته (دوشنبه) تهدید کردند که اگر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا برنامه حمایت از مهاجران غیرقانونی موسوم به «داکا» را لغو کند، از وی شکایت خواهند کرد.

«آندرو کواومو»، فرماندار نیویورک، و «اریک شنایدرمن»، دادستان کل این ایالت، در یک بیانیه مشترک اعلام کردند: این اقدام رئیس جمهور آمریکا جان صدها هزار نفر از مردم جوانی که فقط آمریکا را خانه خود می دانند، به خطر می اندازد.

«باب فرگوسون»، دادستان کل واشنگتن، هم در بیانیه ای اعلام کرد: من از همه ابزارهای قانونی که در اختیار دارم برای دفاع از هزاران مهاجری که در واشنگتن زندگی می کنند، استفاده خواهم کرد.

فرگوسون و شنایدرمن از جمله 20 دادستان کلی بودند که در ماه ژوئیه (حدود دو ماه پیش) به دونالد ترامپ نامه نوشتند و در این نامه رئیس جمهور آمریکا را تهدید کردند که اگر وی به برنامه «داکا» پایان دهد، آنها به هر وسیله ای که شده از این برنامه مهاجرتی حمایت خواهند کرد.

گزارشها حاکی از آن است که 9 دادستان کل ایالت های مختلف آمریکا از حزب جمهوری خواه امروز اعلام کردند که در صورت لغو این برنامه، از دونالد ترامپ شکایت خواهند کرد.

کاخ سفید تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده است. قرار است دونالد ترامپ امروز یک بیانیه رسمی در خصوص لغو برنامه داکا، که مربوط به مهاجرانی است که در زمان کودکی وارد آمریکا شده اند و در این کشور زندگی می‌کنند، اعلام کند. وی همچنین به کنگره این کشور 6 ماه فرصت داده است تا یک برنامه جدید جایگزین برنامه داکا کند.

وزارت دادگستری روز گذشته اعلام کرد: جف سشنز، دادستان کل آمریکا امروز ساعت 11 صبح به وقت محلی، بیانیه رسمی در خصوص لغو برنامه داکا را اعلام خواهد کرد.

برنامه داکا که گاهی با نام «رویاپردازان» هم شناخته می شود، در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، به اجرا درآمد و از آن دسته مهاجران جوانی حمایت می‌کند که از کودکی وارد آمریکا شده اند و مدرک هویتی معتبری ندارند. در حال حاضر حدود 800 هزار مرد و زن جوان تحت پوشش این طرح قرار دارند.


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان