۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کتاب ضرب المثل‌های مردم قزوین رونمایی می‌شود
کد خبر: ۲۶۵۰۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۳ ساعت: ۱۴:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین:

کتاب ضرب المثل‌های مردم قزوین رونمایی می‌شود

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: مراسم رونمایی با حضور نویسنده، مدیران فرهنگی، مسئولان و بزرگان شعر و ادبیات استان اواخر شهریور برگزار می‌شود.

کتاب ضرب المثل‌های مردم قزوین رونمایی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ کتاب ضرب‌المثل‌های مردم قزوین، نوشته محمدحسین سرداغی عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است.

به بهانه چاپ این کتاب به سراغ علی دل زنده مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی رفتیم تا سوالاتی را درمورد این کتاب از وی بپرسیم.

علی دل زنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین گفت: کتاب ضرب‌المثل‌های قزوین نوشته محمدحسین سرداغی نتیجه زحمات میدانی و مصاحبه‌های وی در گفت‌وگو با قزوینی‌های اصیل و بزرگترهای زبان قزوینی است که در قالب کتاب ارائه شد.

وی افزود: در این کتاب ضرب المثل‌ها به لهجه قزوینی آورده شده، علاوه بر این معادل آن در زبان فارسی هم نوشته شده است.

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین ابراز کرد: انجام کار تحقیق و نگارش این کتاب ۸ ماه طول کشیده و در نهایت به انتشارات معرفی شده و 2 استاد دانشگاه آن را داوری کرده اند.

وی ادامه داد: نحوه چینش محتوای کتاب به صورت حروف الفبایی است، بیش از ۱۴۰ عنوان ضرب المثل در این کتاب آورده شده است.

این مسئول تاکید کرد: تمامی این ضرب‌المثل‌ها با ادبیات مردم قزوین نوشته شده است و کسی که کتاب را مطالعه کند به راحتی می تواند آن را زبان و بیان لهجه قزوینی بخواند.

وی درباره مشخصات ظاهری کتاب اظهار کرد: کتاب در ۱۴۴ صفحه به سایز رقعی، با قیمت ۱۲ هزار تومان و با طراحی جلد چاپ شده و از اواخر این هفته در مراکز فرهنگی استان در دسترس است.

دل زنده تصریح کرد: مجموعه کتاب برای سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها در بسته‌های 10عددی تهیه شده که قیمت هر بسته ۱۲۰ هزارتومان است.

وی در پایان گفت: مراسم رونمایی با حضور نویسنده، مدیران فرهنگی، مسئولان و بزرگان شعر و ادبیات استان اواخر شهریور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان