۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جاده‌ها به قربانگاه تبدیل شده اند/ این بار آخوندی عذرخواهی می کند؟!
کد خبر: ۲۶۵۰۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۳ ساعت: ۱۴:۳۵ ↗ لینک کوتاه

در نتیجه راهبرد اشتباه آقای وزیر؛

جاده‌ها به قربانگاه تبدیل شده اند/ این بار آخوندی عذرخواهی می کند؟!

در تمام دنیا با سوانحی چون سقوط آنتونوف، قطار سمنان و این بار حادثه جاده ای در هرمزگان، مدیر مربوطه استعفا یا برکنار می‌شد اما در ایران برخی کک شان هم نمی گزد و اصلا به روی خودشان نمی آورند که در نتیجه راهبرد اشتباه مدیریتی خود، جاده های کشور را به قربانگاه تبدیل کرده اند.

جاده‌ها به قربانگاه تبدیل شده اند/ این بار آخوندی عذرخواهی می کند؟!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، بامداد پنج شنبه هفته گذشته، یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان شهرستان های میناب و رودان استان هرمزگان که برای شرکت در اردوی ملی فرزانگان عازم شیراز بود، دچار حادثه شد که در اثر آن، ۱۱ دانش آموز کشته، دو نفر قطع عضو و یک نفر نیز قطع نخاع شدند.

در تمام دنیا با سوانحی چون سقوط آنتونوف، قطار سمنان و این بار حادثه جاده ای در هرمزگان، مدیر مربوطه استعفا یا برکنار می‌شد اما در ایران برخی کک شان هم نمی گزد و اصلا به روی خودشان نمی آورند که در نتیجه راهبرد اشتباه مدیریتی خود، جاده های کشور را به قربان گاه تبدیل کرده اند.

عباس آخوندی وزیر راه وشهر سازی که یکی از راهبرد های اصلی دوره وزارتش خرید هواپیما با هزینه های کلان آنهم هواپیماهائی که با اما و اگرهائی مواجه هستند و آقای وزیر همواره از این خریدها به شدت دفاع و ابراز رضایت کرده و آن را عاملی در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی هوایی کشور قلمداد کرده، اما در مقابل منتقدان، اذعان دارند که نوسازی صنعت حمل نقل هوایی با پرداخت 35 میلیادر دلار بدون توجه به عقب ماندگی در سایر شبکه های حمل نقل عمومی ازجمله جاده ای، این خرید ها چوب حراج زدن به منافع ملی است.

جالب تر اینکه سهم حمل و نقل عمومی هوایی در کل جابجایی مسافر کشورکمتر از 5 درصد بوده حال آنکه عمده مسافران موجود در کشور از مسیر جاده ای به حمل مسافر و بار خویش مبادرت می ورزند.

در سال های گذشته سوانح جاده ای همچنان بیش از اندازه ی استاندارد است و به سوانح ریلی هم اضافه شده است که در آخرین سانحه بامداد پنج شنبه حادثه هرمزگان اتفاق می افتد و باید واقعا بررسی گردد که چرا سوانح جاده ای ما بالاتر از استانداردهای جهانی است که در این دوره، سوانح ریلی نیز به آن اضافه شده است.

حال با توجه به مشکلات و معضلات بسیار در این حوزه باید دید وزیر راه این بار استعفا می دهد و یا مانند سوانحه دلخراش قبلی که بسیاری از هموطنان مان را از دست دادیم  و آقای وزیر اصلا به روی خودش نیاورد این بار نیز با مسئولیت پذیری نسبت به این سانحه برخورد نمی کند. در این صورت باید منتظر ماند دید مجلس شورای اسلامی از امتیاز نظارتی خود استفاده می کند و طرح استعفا آخوندی در مجلس جاری می شود و یا اینکه فراکسیون تدبیر و امید برای وزیر دولت مورد حمایتشان سنگ تمام می گذارد.


انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان