۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ستاد مردمی اربعین در ۶ محور به زوار امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کند/ اعزام نیرو نداریم
کد خبر: ۲۶۵۰۵۱ نویسنده: حجت الاسلام علیزاده تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۳ ساعت: ۱۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد مردمی اربعین استان قزوین:

ستاد مردمی اربعین در ۶ محور به زوار امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کند/ اعزام نیرو نداریم

رئیس ستاد مردمی اربعین قزوین بیان کرد: ستاد مردمی اربعین اعزام نیرو ندارد و تنها در ۶ محور به زوار امام حسین(ع) خدمت می‌کند.

ستاد مردمی اربعین در ۶ محور به زوار امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کند/ اعزام نیرو نداریم
حجت الاسلام سید مطهر علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: ثبت نام پیاده روی اربعین از هفته اول شهریورماه آغاز شده و گروه‌های مردمی در حال تدارک این سفر هستند.

وی گفت: ستاد مردمی اربعین تسهیلاتی برای گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی که قصد فعالیت در اربعین دارند، فراهم می‌کند، این کمک‌ها در حیطه فعالیت زائران در عراق، تسهیل گری انتقال وسایل آنها، ویزای خادمان و حمل و نقل آنها صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد مردمی اربعین قزوین افزود: حوزه فعالیت ستاد مردمی اربعین با ستاد اربعین تشکیل شده در استانداری متفاوت است، وظیفه ستاد اربعین تشکیل شده زیر نظر معاونت سیاسی استاندار به خط کردن سازمان‌ها و ارگان‌هایی است که در این حوزه وظیفه خدمت رسانی می‌کنند.

وی تاکید کرد: ستاد مردمی اربعین با عنایت دفتر امام جمعه، نمایندگی تام از ستاد بازسازی عتبات عالیات و حمایت و همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و قرارگاه خاتم الاوصیا تشکیل شده است، وظیفه این ستاد سازماندهی گروه‌های مردمی فعال در اربعین است.

برپایی موکب در مسیرهای سفر
این مسئول محورهای 6 گانه فعالیت ستاد مردمی اربعین را بدین طریق برشمرد: محور اول برپایی موکب‌هایی است برای پذیرایی از زائرانی که در مسیر خود از شهرهای استان قزوین یعنی آوج، آبگرم، ضیاءآباد و تاکستان عبور می‌کنند.

وی افزود: محور دوم خدمت رسانی به زائران در مرز مهران، محور سوم در نجف، محور چهارم در حرم دو طفلان مسلم، محور پنجم در موکب‌های جاده طریق الحسین کربلا و در نهایت خدمت رسانی در مورد اسکان، تغذیه، فعالیت‌های فرهنگی و نظافت مجموعه‌های مختلف مردمی داوطلب است.

علیزاده تصریح کرد: عده ای گمان کردند تشکیل ستاد مردمی اربعین موجب محدودیت فعالیت گروه‌های مردمی خواهد شد، در حالی که هدف ما به هیچ وجه این نیست و وظیفه ما کمک به مردم است.

وی اضافه کرد: فعالیت در مراسم اربعین سازوکاری دارد که اگر گروه‌های مردمی از آن مطلع نباشند دچار مشکل خواهند شد، از این رو هدف ستاد مردمی اربعین تسهیل و کمک به این گروه‌هاست و خودش به تنهایی کاری انجام نمی‌دهد.

رئیس ستاد مردمی اربعین ادامه داد: ستاد مردمی اربعین اعزام نیرو ندارد و تنها اطلاعات تکمیلی و نکات لازم را به مردم اطلاع رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کاروان‌ها می‌توانند برای ثبت نام به ستاد مردمی مراجعه کنند، تاکید کرد: نام و مشخصات مسئول کاروان یادداشت می‌شود و پس از برگزاری جلسه ای توجیهی ستاد مردمی برای این افراد کارت شناسایی و مجوز صادر می‌کند؛ هدف از صدور این کارت، شناسایی افراد خدمت رسان در اربعین است.

برای کمک در برنامه‌های اربعین به مسئولان موکب‌ها مراجعه کنید
این مسئول در خصوص فرآیند برپایی موکب‌ها بیان کرد: کار جذب نیرو را خود مسئولان موکب‌ها انجام می‌دهند و با اعلام فعالیت‌ها متناسب با آن سازماندهی و برنامه ریزی انجام می‌گیرد.

علیزاده ادامه داد: افرادی که قصد فعالیت در برنامه‌های پیاده روی اربعین دارند باید به مسئولین موکب‌ها مراجعه کنند و مسئولین موکب‌ها با مراجعه به ما تسهیلات را دریافت می‌کنند، یا این افرد داوطلب به ما مراجعه کرده و سپس با موکب‌ها مرتبط می‌شوند.

وی اظهار کرد: هر فرد با هر تخصص و توانی که دارد از یک خانم خانه دار گرفته تا راننده تاکسی و مغازه دار و کارمند می‌تواند در مراسم اربعین سهیم باشد.

رئیس ستاد مردمی اربعین قزوین در پایان تاکید کرد: افرادی که امکان ارائه خدمات تخصصی دارند با مراجعه به ستاد اربعین و پرکردن فرم به عنوان گروه تخصصی ثبت نام کنند تا خدمات تخصصی مثل برق، کاشی کاری، لوله کشی به آنها واگذار شود.
انتهای پیام/5001


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان