۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فروش ۸ میلیون دلار از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان
کد خبر: ۲۶۵۰۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۲ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس پارک علم و فناوری قزوین خبر داد:

فروش ۸ میلیون دلار از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: سال گذشته بالغ بر ۸ میلیون دلار فروش ارزی توسط شرکت‌های دانش بنیان استان داشتیم و این آمار با افزایش شرکت‌های دانش بنیان رو به رشد است.

فروش ۸ میلیون دلار از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ، یوسف گرجی رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) استان قزوین روز گذشته(شنبه) در مراسم رونمایی از سیستم راکتور هوشمند خورشیدی اختراع سیده رقیه جلالی که ظهر امروز در پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه برای نخستین بار در ایران انجام شده است.

وی گفت: با استفاده از این راکتور انرژی خورشیدی برای مدت 8 ماه ذخیره خواهد شد تا در روزهایی که تابش خورشید کمتر است بتوان از گرمایش و روشنایی آن استفاده کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: 1.48 درصد برق تولید شده در کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر است و این در حالی است که ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در تولید گازهای گلخانه‌ای بوده که مشکلات زیست محیطی زیادی را ایجاد می‌کند.

گرجی تصریح کرد: در ایران سالانه مصرف انرژی برای هر فرد با افزایش 8 تا 9 درصدی همراه بوده و این آمار بالاتر از متوسط جهانی است.

وی اضافه کرد: طبق تغییرات اقیلیمی در 200 سال گذشته 2 درجه افزایش دما برای کره زمین را شاهد بودیم که تا 20 سال آینده این رقم دو برابر خواهد شد و این لزوم گرایش به سمت انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر را بیشتر نمایان می‌کند.

رییس پارک علم و فناوری قزوین با بیان اینکه استفاده از انرژی بسیاری از مشکلات زیست محیطی را برطرف خواهد کرد، توضیح داد: مجموع تابش خورشید به سطح زمین 85 تریلیون کیلو ولت بوده که کل مصرف دنیا از این انرژی 800 هزار مگاوات است.

وی ابراز کرد: هم اکنون 141 شرکت عضو پارک علم و فناوری هستند که از این تعداد 87 شرکت فعالیت را مستقیم زیر نظر پارک انجام می‌دهند.

گرجی افزود: حدود 3 هزار شرکت دانش بنیان در کشور مشغول فعالیت هستند که از این میزان سهم استان قزوین 31 شرکت است.

این مسئول با بیان اینکه یک پارک علم و فناوری و 8 مرکز رشد در استان قزوین وجود دارد، گفت: در سال جاری توانستیم از 67 محصول تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان استان رونمایی کنیم که هم اکنون در سطح انبوه به فروش می‌رسند و 16 محصول جدید نیز تا پایان شهریور ماه رونمایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر 8 میلیون دلار فروش ارزی توسط شرکت‌های دانش بنیان استان داشتیم و این آمار با افزایش شرکت‌های دانش بنیان رو به رشد است.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان