۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آسمان ایران امن‌ترین آسمان جنوب غرب آسیا است/پدافندهوایی در اولویت اول نیروهای مسلح قرار دارد
کد خبر: ۲۶۴۹۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۱ ساعت: ۱۵:۳۷ ↗ لینک کوتاه

سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران؛

آسمان ایران امن‌ترین آسمان جنوب غرب آسیا است/پدافندهوایی در اولویت اول نیروهای مسلح قرار دارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آسمان ایران امن‌ترین آسمان جنوب غرب آسیا است گفت: امروز بسیاری از هواپیماهای خارجی مسیر خود را به سمت آسمان امن ایران تغییر می‌دهند.

آسمان ایران امن‌ترین آسمان جنوب غرب آسیا است/پدافندهوایی در اولویت اول نیروهای مسلح قرار دارد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سردار سرلشکرمحمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه پدافند‌ هوایی خاتم‌الانبیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تغییرات و نوع تهدیداتی که علیه جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است و اینکه هنوز تهدیدات موشکی هر چند اندک به ایران وجود دارد چند سالی است که پدافند هوایی در اولویت کل نیروهای مسلح قرار گرفته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: طرح‌ها و برنامه‌هایی که وجود دارد جهت ساخت سامانه‌های بروز دنیا در کشور است تا بتواند به تهدیدات فرامنطقه‌ای پاسخ دهد و به عنوان ابزاری جهت پیش‌دستی برای تهدیدات باشد.

سرلشکر باقری افزود: برای این پیش دستی همه گونه امکانات برنامه‌ریزی شده و امروز این در اولویت قرار گرفتن جای خود را در آموزش، اعتبارات و نیروی انسانی پیدا کرده است. امروز همه مدیران نیروهای مسلح به اولویت قرارگاه پدافند هوایی توجه دارند و این قرارگاه  توانسته با در اختیار گرفتن توانایی‌های بالای پدافند هوایی ارتش و سپاه با اتحاد و وحدت و برادری و همکاری و هم‌افزایی به نحو احسن از تمام امکانات استفاده کند.

وی ادامه داد: به لطف خدا تحقیقات خوبی در خط پدافند هوایی انجام شده و ما دیگر دچار عقب‌ماندگی نیستیم و امروز می‌توانیم به جرأت بگوییم که قرارگاه پدافند هوایی با توجه به امکاناتی که در دو بازوی قدرتی کشور یعنی سپاه و ارتش وجود دارد و توان صنعت دفاعی و وجود کاربران و رزمندگان خوب و سخت‌کوش در اقصی نقاط کشور فضای آسمان کشور امن است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید به این موضوع که آسمان ایران امن ترین آسمان در منطقه پرآشوب جنوب غرب آسیا است، خاطرنشان کرد: همین امن بودن باعث شده تا بسیاری از هواپیماها و کشورها خطوط هوایی خود را به سمت ایران بچرخانند و امروز شاهدیم که از فضای کشور ما استفاده می‌شود که افتخار بزرگی برای کشور است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان