۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین همه آنچه در نبود شهید حججی گذشت/ غوغایی که شهید بی‌سر در دنیا به پا کرد
کد خبر: ۲۶۴۹۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۱ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

آسمـــــان ، فرصت پرواز بلندیست ولی !

همه آنچه در نبود شهید حججی گذشت/ غوغایی که شهید بی‌سر در دنیا به پا کرد

محسن حججی از جهادگران و فعالان فرهنگی کشورمان، در عملیاتی نزدیک مرز سوریه با عراق به اسارت گروهک تروریستی داعش درآمد.

همه آنچه در نبود شهید حججی گذشت/ غوغایی که شهید بی‌سر در دنیا به پا کرد
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ،محسن حججی از جهادگران و فعالان فرهنگی کشور در عملیاتی نزدیک مرز سوریه با عراق به اسارت گروهک تروریستی داعش درآمد و پس از دو روز در شانزدهم مردادماه 1396، در اقدامی ددمنشانه، دشمن سر از تن او جدا کرد و او را به شهادت رساند.

شهید حججی

همسر این شهید اولین کسی بود که خبر شهادت محسن حججی را در گروه تلگرامی اعلام کرد.

آنچه از زندگی خصوصی شهید حججی گفتند

شهید حججی 25 ساله و اهل نجف آباد اصفهان بود که از او فرزندی دو ساله به یادگار مانده است.

مهریه همسر شهید حججی 124 هزار صلوات بر محمد و آل محمد و حفظ قرآن با معانی است و شهید حججی موفق شد که نیمی از قرآن را به شکلی که همسرش شرط کرده بود، حفظ کند.

شهید حججی

نکته مهمی که بارها همسر وی به آن اشاره داشته است، انگشتر دُر نجفی بود که این شهید در آخرین اعزام خود به سوریه به همراه داشت و گویا این انگشتر حکایتی شنیدنی و قابل تامل دارد.

همسر شهید می‌گوید: گویی آقا محسن می دانست اسیر می‌شود و بعد به شهادت می‌رسد. می‌گفت دوست دارم دشمن بداند من شیعه امیرالمومنین هستم. آنها از مادر سادات بغض و کینه دارند. پس از مدتی به این نتیجه رسید که انگشتر دُر نجف داشته باشد و من این انگشتر را برای ایشان هدیه خریدم و سپس نقش «یا زهرا (س)»  روی آن حک شد.

همسر شهید محسن حججی در پیامی در پی شهادت شهید حججی به دست نیروهای تکفیری داعش تأکید کرد: همسرم رفت که بگه امام خامنه‌ای تنها نیست.

در این پیام آمده است: «همسرم رفت که بگه امام خامنه‌ای تنها نیست... رفت که بگه هنوزم مردان خدایی هستند...، اگه کسی خواست اشکی واسه همسرم بریزه به اشکش هدف بده‌.

واسه حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) گریه کنه...، همه زیر لب فقط بگید امان از دل زینب... راهشو ادامه بدید ... دعا کنید خدا به منم صبر بده...»

واکنش های مختلف به شهادت شهید حججی

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (دوشنبه) در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی از استان‌های یزد و همدان، با تأکید بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان، شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب خواندند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی که از طرفی با شنیدن خبر اسارت و شهادت محسن حججی بسیار متأثر شده‌ و از طرف دیگر صلابت و شجاعت او مایه غرور و افتخارشان شده بود، تصویری را در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند تا شاید مرهمی باشد بر اندوه این روزهایشان.

شهید حججی

در این تصویر اسیر ایرانی حتی در لحظات سخت اسارت نیز همچنان  با صلابت و استوار دیده می شود که نشان از نگاه متفاوت او به مقوله جنگ و شهادت دارد؛ اما در نگاه تفنگدار آمریکایی ترس و دلهره‌ای وجود دارد که از درون متزلزل و سطحی‌نگر او حکایت می‌کند.

مسئولان کشوری، هنرمندان و حتی ورزشکاران نیز برای شهید حججی سنگ تمام گذاشتند و با برگزاری مراسم های مختلف یاد این عزیز را گرامی داشتند.

حتی کاربران فضای مجازی هشتگ شهید_محسن_حججی را در کامنت‌های صفحه اینستاگرام رئیس جمهور آمریکا ثبت کردند.

سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در پیامی شهادت محسن حججی رزمنده مدافع حرم اهل بیت (ع) را تسلیت گفت.

شهید حججی

منار صباغ مجری شبکه حزب الله لبنان در صفحه توییتر خود چنین نوشت : همیشه سعی می‌کردم عاشورا و ماجرای حسین شهید و شمر لعین را تخیل کنم/ امروز دیدم و دیگر تخیل نخواهم کرد.

عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی، با انتشار پستی در اینستاگرام، روایتی خواندنی از زندگی و شهادت پاسدار شهید محسن حججی، به اشتراک گذاشت.

آخرین دلنوشته شهید محسن حججی

شعری ناب از زبان شهید محسن حججی

آسمـــــان ، فرصت پرواز بلندیست ولی !

قصه اینست ، چه اندازه کبوتر باشی

جزئیات و چگونگی به اسارت درآمدن شهید حججی

فرمانده لشکر ۸ نجف اشرف در خصوص جزئیات و چگونگی به اسارت درآمدن شهید حججی و نقش پررنگ آمریکا در کمک به داعش گفت: «در منطقه حلب یک قسمت مثلث مشترکی بین مرز عراق، اردن و سوریه هست که حالت استراتژیک دارد.

 روز یکشنبه هفته گذشته هواپیماهای آمریکایی یکی از مقرهای همین منطقه که گردان حشدالشعبی حضور داشت را بمباران می‌کند و ۳۰ نفر در این حمله از گردان سیدالشهدای حشدالشعبی شهید شدند.

شهید حججی

بلافاصله بعد از این حمله در سحرگاه روز دوشنبه هفته قبل نیروهای داعشی به مقری که شهید حججی هم حضور داشت، حمله می‌کنند و درگیری صورت می‌گیرد و حدود ۲ ساعتی هم بچه‌ها مقاومت می‌کنند؛ اما آخر کار یک عامل انتحاری ورود پیدا می‌کند و شهدای زیادی می‌گیرد.

شهید حججی هم در این عملیات انتحاری مجروح و پهلو و دست راست ایشان ترکش می‌خورد و نهایتا از سه طرف محاصره صورت می‌گیرد و شهید حججی اسیر می‌شود.

بمبارانی که توسط آمریکا روی منطقه انجام‌شده بود، باعث شد مقر پشتیبان هم از بین برود؛ اما بلافاصله بعد از این حمله نیروهای مقاومت در منطقه حضور پیدا کردند و اکنون این مقر در دست جبهه مقاومت است».

دیدار مسئولان با خانواده شهید حججی

حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با خانواده شهید حججی دیدار کرد. همزمان با روز زیارتی امام رضا (ع) و به دست تولیت آستان قدس رضوی، حکم خادمی به پدر و همسر شهید محسن حججی اعطا شد.

مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی، روز یکشنبه 22 مرداد ماه 96 در مسجد جامع شهرستان نجف‌آباد برگزار شد.

شهید حججی

همچنین مراسم دیگری پنجشنبه 26 مرداد،  در حسینیه فاطمه الزهرا (س) تهران برگزار شد. در این مراسم سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و سایر شخصیت‌های نظامی و سیاسی کشور حضور داشتند و با خانواده شهید حججی دیدار کردند.

صبح روز دوشنبه ۶ شهریور، طی مراسمی با حضور خانواده شهید محسن حججی و معاون اول رئیس جمهور، از تمبر این شهید مدافع حرمرونمایی شد.

تغییر نام دانشگاه آزاد نجف‌آباد

در جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد مصوب شد که نام دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد به نام شهید حججی مزین شود و تغییر یابد.

خاطره جالب سرباز اهل سنت از دوران سربازی با شهید حججی

حمید خلیلی دوست شهید مدافع حرم محسن حججی، در برنامه «تا ثریا» اظهار داشت: یکی از همخدمتی‌های اهل سنت دوران سربازی شهید حججی با من تماس گرفت و گفت کمد لباس محسن کتابخانه پادگان ما بود. به قدری به سربازان کتاب می‌داد که پادگان به او اعتراض کرد.

نقطه وصال

سیدحسن نصرالله 6 شهریور در سخنرانی خود اعلام کرد که پیکر شهید محسن حججی، طی مبادله‌ای از داعش دریافت خواهد شد.

همسر  و پدر شهید حججی پس از اعلام خبر تحویل پیکر شهید،  نسبت به تحویل پیکر مطهر شهید واکنش نشان دادند.

صبح روز پنج شنبه 9 شهریور ماه، پیکر شهید حججی توسط حزب‌الله تحویل گرفته شد و همزمان دلنوشته زیبای این شهید بزرگوار در روز عرفه دو سال قبل در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد.

پیکر مطهر این شهید پس از تحویل گرفتن توسط حزب الله لبنان، به معراج الشهدای تدمر سوریه انتقال یافت تا پس از انجام آزمایش‌های DNA به دمشق انتقال یابد و سرانجام راهی ایران شود.

شهید حججی

 

طبق اعلام قبلی قرار بود پیکر این شهید مدافع حرم امروز در تهران تشییع شود اما سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه گفت: آن‌طور که روشن است فعلاً مراسم شنبه برای تشییع پیکر شهید حججی منتفی است. علت تغییرات و به تعویق افتادن مراسم تشییع پیکر، همان مشکلات نقل‌وانتقال پیکر ایشان از مبدأ است.

وی تاکید کرد: به دلیل وجود پاره‌ای از مشکلات انتقال پیکر به ساعت دیگری موکول شده است. هر موقع اطلاعات‌ ما تکمیل شد، اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

خاطرنشان می‌شود؛ شهید حججی همیشه می‌گفت: «ما اینجا از شهر دوریم ولی به خدا نزدیکیم، اگر در شهر خودمان خدایمان را داشته باشیم، بیشترین جهاد را کرده‌ایم».

اکنون که از همگان به خدا نزدیک‌تری، شهادتت مبارک.

 

 

 انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان