۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حضور ۱۸۰۰ دانشجوی قزوینی در اردوهای جهادی/ ۱۵۰میلیون تومان خدمات پزشکی به روستائیان ارائه شد
کد خبر: ۲۶۴۹۷۴ نویسنده: مهدی برزگر تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۱ ساعت: ۹:۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانشجویی استان اعلام کرد:

حضور ۱۸۰۰ دانشجوی قزوینی در اردوهای جهادی/ ۱۵۰میلیون تومان خدمات پزشکی به روستائیان ارائه شد

مسئول بسیج دانشجویی قزوین با اشاره به حضور ۱۸۰۰ دانشجو در اردوهای جهادی عنوان کرد: در ایام نوروز بیش از ۱۵۰ میلیون تومان و تابستان گذشته بیش از۲۵۰ میلیون تومان خدمات پزشکی و دندانپزشکی رایگان به روستاییان ارائه شد.

حضور ۱۸۰۰ دانشجوی قزوینی در اردوهای جهادی/ ۱۵۰میلیون تومان خدمات پزشکی به روستائیان ارائه شد
مهدی برزگر، در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین  درباره برگزاری اردوهای جهادی اعلام کرد: اردوهای جهادی دانشگاهی همچون سال‌های گذشته، تابستان امسال هم با حضور دانشجویان دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: اردوهای جهادی دانشگاهی از کارهای ارزشمندی است که به منظور رفع محرومیت از روستاها و ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی و پزشکی انجام می‌شود که امسال 1800 دانشجو می‌توانند در آن شرکت کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: مدت زمان اردوهای جهادی 10 تا12 روز است که از 9مرداد آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد که این اردوها به صورت 5 دوره 10روزه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: گروه بانوان در حال تحصیل با نام‌های «شکوفه سیب» و برادران با عنوان «گروه بدون مرز» و در بخش پزشکی دانشجویان فارق التحصیل با نام «خادمان مهدی» در مناطق محروم به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

برزگر با اشاره به فواید این اردوهای جهادی اذعان کرد: یکی از برکات اردوهای جهادی و بسیج سازندگی خدمت رسانی است و هر کسی که لذت کار جهادی را چشیده باشد از این فعالیت‌ها خسته نمی‌شود و به همین دلیل است که همه ساله شاهد افزایش استقبال در میان دانشجویان هستیم.

وی با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز کرد: دانشجویان اردوهای جهادی در واقع سفیران کار، تلاش، خدمت و مجاهدت هستند که شیرینی خدمت را به مردم منتقل می‌کنند و این یکی دیگر از بزرگترین فواید این طرح است.

32گروه جهادی در اردوهای دانشجویی شرکت می‌کنند
این مسئول گفت: آشنایی دانشجویان با کار جهادی، ایجاد اعتماد به نفس و روحیه خودباوری در حل مشکلات مردم، مشاهده محرومیت‌ها و لمس مشکلات روستایی، حرکت در مسیر عدالت اجتماعی و توزیع مناسب خدمات، تقویت روحیه دینی در بین دانشجویان از ویژگی‌های مثبت این اردو است.

وی تصریح کرد: در تابستان امسال 1800 دانشجوی علاقمند برای انجام فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، درمانی و بهداشتی به روستاها و مناطق محروم اعزام می‌شوند و در مناطق الموت غربی و شرقی،آوج، طارم، آبگرم و ضیاء آباد خدمت رسانی می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: 32گروه جهادی در این اردوها شرکت می‌کنند که سه گروه پزشکی و درمانی در بخش‌های پرستاری، دندانپزشکی، زنان، قلب، بینایی، مامایی، بهداشت و پوست خدمات لازم را به روستاییان ارائه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: ۱۲ گروه فرهنگی در حوزه کارهای فرهنگی و آموزشی؛ دو گروه اقتصاد مقاومتی و چند گروه عمرانی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

برزگر گفت: گروه‌های عمرانی عمدتا از دانشگاه‌های بین الملل امام خمینی، آزاد و غیرانتفاعی هستند که در رشته‌های فنی مهندسی، مهندسی آب، مهندسی خاک و نقشه کشی مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه افزود: گروه‌های عمرانی در عرصه‌های ساخت غسالخانه، خانه عالم، آبرسانی و بازسازی مساجد، مدارس فعالیت می‌کنند.

این مسئول اظهار داشت: با حضور دانشجویان کشاورزی در باغات و مزارع نسبت به انتقال دانش لازم از جمله نحوه آبیاری قطره ای و تحت فشار اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: آموزش مشاغل خانگی برای زنان روستایی از دیگر عرصه‌های اردوهای جهادی است که در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی و تقویت اشتغال در مناطق محروم اجرا می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی در ادامه گفت: در بخش مشاغل خانگی رشته‌های پرورش قارچ، بوقلمون، زنبور عسل، قالیبافی، تهیه ترشیجات، بسته بندی به بانوان روستایی آموزش داده می‌شود تا با حذف واسطه‌ها زمینه سود‌‌آوری برای کشاورزان روستایی مهیا شود.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی اردوی جهادی گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگي، صنایع دستی، ورزش‌های بومی و محلی، غذای سنتی، یادواره شهدا و دیدار با عالم و جانباز دفاع مقدس برای ایجاد نشاط وسلامت روحی و معنوی برنامه ریزی شده است.

اعزام گروه‌های جهادی به عراق
برزگر افزود: آموزش رشته‌های تحصیلی مانند ریاضی، زبان خارجی، قرآن، تئاتر، سرود، برای دانش آموزان، تغذیه سالم و مشاوره سبک زندگی اسلامی در این طرح پیش بینی شده که توسط دانشجویان برای روستائیان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در ایام نوروز امسال بیش از 150 میلیون تومان و تابستان گذشته بیش از250 میلیون تومان خدمات پزشکی و دندانپزشکی رایگان به روستاییان ارائه داده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایده ساخت یونیت سیار دندانپزشکی که قابلیت حمل راحتی به روستاها را داراست، توسط دانشجویان مهندسی پزشکی ارائه داده شد که باعث سرعت و سهولت بیشتری در انجام خدمات درمانی برای روستاییان شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته 2000 نفر در اردوهای جهادی شرکت کردند و امسال در یک حرکت خودجوش 40 نفر برای بازسازی عتبات عالیات به شهر مصیب عراق اعزام شدند و گروه دوم نیز بزودی اعزام خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین ابراز کرد: از حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سپاه استان و رئیس اداره آبفا قدردانی می‌کنیم.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان