۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بازدید از اماکن نظامی ایران مطلقاً منتفی و ممنوع است/ آژانس برای بازدید اسناد معتبر ارائه دهد
کد خبر: ۲۶۴۹۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۱ ساعت: ۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

بازدید از اماکن نظامی ایران مطلقاً منتفی و ممنوع است/ آژانس برای بازدید اسناد معتبر ارائه دهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: بازدید از اماکن نظامی ما مطلقاً منتفی و ممنوع است و چنین موضوعی برای هیچ مرجع و کشوری مجاز نیست و برجام هم چنین اجازه‌ای را به هیچ مرجع و کشوری نمی‌دهد.

بازدید از اماکن نظامی ایران مطلقاً منتفی و ممنوع است/ آژانس برای بازدید اسناد معتبر ارائه دهد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشتمین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تأیید مجدد این نهاد بین‌المللی پیرامون پایبندی و انطباق فعالیت‌های هسته‌ای ایران با مفاد برجام اظهار کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها مرجع راستی‌آزمایی فعالیت هسته‌ای ایران و تطابق آن با سند برجام است و تاکنون نیز بر پایه گزارش‌های این مرجع رسمی و بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران به مفاد برجام پایبند بوده و کلیه تعهدات خود وفق این سند را عملیاتی کرده است.

وی ادامه داد: گزارش‌های تأییدکننده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران و تایید انطباق آنها با برجام در حالی است که آمریکایی‌ها به لحاظ سیاسی فشار زیادی را بر آژانس وارد می‌آورند تا به نحوی ایران را ناقض برجام معرفی کنند و از این طریق بهانه‌ای برای توقف و الغای برجام و تحمیل هزینه این امر به ایران دست و پا کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای وادار کردن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت بازدید از تأسیسات نظامی و غیرهسته‌ای ایران گفت: بازدید از اماکن نظامی ما مطلقاً منتفی و ممنوع است و چنین موضوعی برای هیچ مرجع و کشوری مجاز نیست و برجام هم چنین اجازه‌ای را به هیچ مرجع و کشوری نمی‌دهد.

نقوی حسینی تصریح کرد: چنانچه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش مستندی مبنی بر انجام فعالیت‌های هسته‌ای پنهان در مراکز غیرهسته‌ای دارد باید آنها را به‌طور رسمی ارائه دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه ابایی از بازدیدهای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ندارد مشروط بر آنکه اسناد معتبری دال بر انجام فعالیت‌های هسته‌ای پنهان در ایران، از سوی آژانس به‌ طور رسمی در اختیار ما قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه فعالیت پنهان هسته‌ای ندارد؛ بنابراین بازدید مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات و اماکن نظامی و غیرهسته‌ای ما مطلقاً ممنوع و منتفی است.
انتهای پیام/2002

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان