۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین نمازهای عید صفوف مسلمانان را در مقابل کفار مستحکم می‌کند
کد خبر: ۲۶۴۹۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۰ ساعت: ۹:۵۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نمازهای عید صفوف مسلمانان را در مقابل کفار مستحکم می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه‌های نماز عید قربان گفت: نمازهای روزانه، نماز جمعه و نماز عید صفوف مسلمانان را در مقابل کفار مستحکم می‌کند.

نمازهای عید صفوف مسلمانان را در مقابل کفار مستحکم می‌کند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، اظهار کرد: در عید قربان مسائل معرفتی زیادی وجود دارد که هر سال باید مرور شوند.

وی تصریح کرد: خداوند در سوره حج با مقدمات بسیار مهمی عید قربان و قربانی را مطرح می‌کند و تأکید دارد تا شعائر الهی و همه آن چه که برای خدا است، بزرگ شمرده شوند و ما نیز وظیفه داریم تا عید قربان را که یکی از شعائر الهی است، بزرگ بشماریم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرآن به عنوان یکی از معادن مهم شعائر الهی محسوب می‌شود و باید در زندگی ما و در جامعه دیده شود زیرا با بهره‌گیری از برکات فراوان آن، فساد، فحشا و منکر از جامعه دور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: هر کسی در پی تعظیم شعائر الهی باشد، صاحب قلبی سالم و تقوای الهی است و خداوند وعده داده، آن‌هایی که در پی ترویج بدی و منکر در بین مردم هستند، به عذاب دردناکی در دنیا و آخرت گرفتار می‌شوند.

وی بیان کرد: قربانی دادن یکی از شعائر الهی به شمار می‌آید و برای کسانی که احرام می‌بندند، واجب و برای سایر مردم مستحب است و باید با نیت قرب الهی انجام شود زیرا خداوند به آن نیازی ندارد و این بنده است که به آن نیازمند است.

عابدینی با تأکید بر اینکه تقوا و ذکر از ره‌آوردهای مهم حج است، گفت: باید تلاش کنیم اهل تقوا و اهل ذکر شویم زیرا این دو مهمترین دست‌آوردهای مناسک حج است و به همین دلیل مشخص می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه دغدغه‌های ما در نمازهای عید بین‌المللی و جهانی می‌شود، عنوان کرد: در نمازهای روزانه به فکر اهل محلی که به دلیل مشکلات و بیماری به نماز نمی‌آیند، هستیم، در نماز جمعه به فکر مردم گرفتار کشور خواهیم بود و در نمازهای عید باید با همه مسلمانان و مستضعفان مظلوم جهان هم‌دردی کنیم و به فکر آن‌ها باشیم.

وی ابراز کرد: همانطور که جبهه کفر و شیطان برای منافع دنیایی خود در صفوف واحد قرار می‌گیرند، مسلمانان جهان نیز باید در مقابل کفر و شیطان صفوف واحد تشکیل دهند و برپایی نمازهای روزانه، نماز جمعه و نمازهای عید در راستای این معنا قرار دارد و دل‌های مسلمین را به یکدیگر پیوند می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: انبیاء الهی خود و فرزندانشان را فدا کردند تا مردم راه سعادت و خوشبختی و سعادتمندی در دنیا و آخرت را پیدا کنند.

عابدینی تصریح کرد: حضرت ابراهیم (ع) مأموریت پیدا کرد تا فرزند خود را قربانی کند و فرزند نیز که تربیت شده مکتب ابراهیمی بود، مأموریت الهی او را پذیرفت و خداوند که دید ایشان در دل فرزند را قربانی کرده و از او دل کنده است، قربانی دیگری را به او هدیه کرد.

وی در پایان یادآور شد: خداوند وعده کرده، آینده جهان به دست بندگان شایسته خواهد بود و جهان آینده، جهان ایمان و تقوا است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان