۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۳۵ هزار عمل زیبایی در سال با اقتصادمقاومتی همخوانی ندارد/ رسانه انقلابی باید آسیب‌ها را مطرح کند
کد خبر: ۲۶۴۹۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۹ ساعت: ۱۳:۳۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در قزوین:

۳۵ هزار عمل زیبایی در سال با اقتصادمقاومتی همخوانی ندارد/ رسانه انقلابی باید آسیب‌ها را مطرح کند

رئیس بسیج رسانه کشور بیان کرد: سالانه ۳۵ هزار عمل زیبایی به مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان در کشور انجام می‌شود که با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.

 ۳۵ هزار عمل زیبایی در سال با اقتصادمقاومتی همخوانی ندارد/ رسانه انقلابی باید آسیب‌ها را مطرح کند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در
 دوره دوم طرح ولایت رسانه در کانون بسیج قزوین اظهار کرد: طی 300 سال گذشته شکل حکومت در جهان تغییر کرد و پس از تشکیل شاکله در غرب، طیف غربگرا در ایران به وجود آمد و طی 150 سال گذشته نیز دو طیف جریان اسلامگرا و غربگرا شکل گرفت.

وی در ادامه افزود: طی 150 سال گذشته به دلیل عدم تبیین نظرات اسلامی و غربگرا شدن مردم، ما نتوانستیم تفکر اسلامی را در مقابل تفکر غربی قرار دهیم و به قدرت برسانیم؛ در صورتی که اسلام تفکر اسلامی و شیوه اداره اقتصادی جامعه را دارد.

این مسئول بیان کرد: وجود جریان غربگرا در دورن نظام ما فکر می‌کند که مشکلات کشور با تفکر و سیستم غربی حل خواهد شد و علت این الگوگیری موفقیت کشورهای غربی در یک دوره خاص بود.

وی با اشاره به اینکه نگاه غربگرایانه نظریه‌های اسلامی و اقتصادی و دینی را کنار می‌گذارد، عنوان کرد: تفاوت دین اسلام با ادیان دیگر در اجتماعی بودن آن است و انسان با حضور و فعالیت در اجتماع تعریف می‌شود.

بصیری ادامه داد: در دوره‌های مختلف تاریخی، دو تفکر اسلامی و غربی بابهم رقابت کرده‌اند یا باهم تعامل داشتند یا مقابل هم ایستادند.

وی اضافه کرد: به دلیل تعریف نادرست ما از اسلام ناب، تجددگرایی طی سال‌های اخیر مقابل این اسلام قرار گرفته است، در صورتی که برای تشکیل حکومت دینی و تبیین اخلاق دینی 124 هزار پیلامبر 12 امام آمدند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: غربگرایی به وسیله تغذیه فکری و مالی از سوی استکبار جهانی حمایت می‌شود و انتقال تفکر غربی توسط رسانه‌ها به مردم انجام شده است.

وی گفت: غرب اخلاق را در مقابل دین قرار می‌دهد؛ در صورتی که اسلام همه مباحث را در تقوا دانسته و حجاب، حیا و رعایت اخلاق اسلامی را برای ایجاد آزادی و آرامش روانی جامعه می‌خواهد.

وی با انتقاد از اینکه فقط پرورش قارچ و حوزه‌های کشاورزی به معنای اقتصاد مقاومتی نیست، گفت: ما چهارمین کشور دارنده طلا و جواهر در خانه هستیم؛ سالانه 10 هزار میلیارد تومان صرف سیگار کشیدن کرده و 6 هزارمیلیارد تومان برای درمان بیماری سیگاری‌ها می‌کنیم.

بصیری با اشاره به آسیب‌های حوزه اقتصادی عنوان کرد: متاسفانه سالانه 35 هزار عمل زیبایی به مبلغ 7 هزار میلیارد تومان در کشور انجام می‌شود و رتبه اول این موضوع را در دنیا داریم و 850 هزار میلیارد تومان نقدینگی یعنی طلا و جواهر در خانواده‌ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: ما دوبرابر بودجه نفت زباله تولید کرده و پنج برابر کشورهای دنیا بنزین مصرف می‌کنیم، این موارد اقتصاد مقاومتی را زیر سوال می‌برد.

این مسئول ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی از طریق رسانه مردم و جامعه را متوجه این ضررها کنیم و ضعف‌ها را مطرح کنیم تا مانع آسیب‌ها در آینده کشور شویم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی تربیت خانواده برای اقتصاد آینده کشور؛ بنابراین رسانه انقلابی باید در این حوزه‌ها موثر وارد شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در پایان گفت: اقتصاد مقاومتی کار و اشتغال را در جایگاه اول برای مرد خانواده به عنوان سرپرست می‌داند در صورتی که نگاه غربی با به کار گرفتن بانوان در کارها و پرداخت هزینه‌های پایین و دور کردن زنان از جایگاه خانواده، زمینه مشکلات خانواده‌ها را افزایش می‌دهد و نگاه لیبرالی به حوزه اقتصاد و خانواده شکل می‌گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان