۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهید رجایی همه وجودش در مسیر خدمت به مردم بود/ ایستادگی مدافعان حرم همچون "شهید حججی‌ها"عامل اقتدار ایران است
کد خبر: ۲۶۴۹۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۹ ساعت: ۱۲:۳۸ ↗ لینک کوتاه

صالحی در قزوین:

شهید رجایی همه وجودش در مسیر خدمت به مردم بود/ ایستادگی مدافعان حرم همچون "شهید حججی‌ها"عامل اقتدار ایران است

صالحی در قزوین بیان کرد: تلاش ملت و مقاومت در مقابل پدیده داعش و ایستادگی حسین‌وار شهدایی نظیر شهید حججی‌ها، ما را به عزت و اقتدار رسانده است و بدانید که علی‌رغم همه مشکلات آینده کشور روشن است.

شهید رجایی همه وجودش در مسیر خدمت به مردم بود/ ایستادگی مدافعان حرم همچون "شهید حججی‌ها"عامل اقتدار ایران است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشور پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) در همایش "راه رجایی" که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: الگوسازی همواره یکی از عوامل و عناصر مهم در هدایت جامعه است و شهیدانی همچون رجایی الگو و اسوه هستند.

وی افزود: این انقلاب در خلأ به وجود نیامده، بلکه پیشینه‌ای دارد و پیشینه انقلاب، عصاره و مجموعه تحولات از زمان بعثت پیامبر اسلام تا قیام امام حسین(ع) تا انقلاب ماست.

این مسئول خاطرنشان کرد: در انقلاب ایران صفاتی چون اخلاق نبوی، جوانمردی حسینی و علم باقری سعی در تجلی دارند چراکه انقلاب اسلامی ایران بستری فراهم کرده تا بتوانیم متصوف به این صفات باشیم.

وی با اشاره به نمادهای انقلاب ایران گفت: شهید رجایی انسانی خداترس و خدا دوست و انسان دوست، متواضع، عالم و انقلابی بود که در یک کلام مغز عبادت را چشیده بود که عبادت جز خدمت به خلق نیست بنابراین همه وجودش در مسیر خدمت به مردم بود.

صالحی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران دولت و مسئولین عمدتا برخاسته از اراده ملت است در واقع دولت و ملت یکی است.

وی ادامه داد: رجایی از همان روزهای نخست راه خدا و خدمت به بندگان خدا را انتخاب کرد؛ لذا از همان ابتدا به مقصد و به اوج رسید که اوج کمال انسان، شهادت است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: ما نیز باید همچون رجایی خود را مورد ارزیابی و رصد قرار دهیم؛ زیرا انسان‌ها همواره در معرض آزمایش و فتنه قرار دارند بنابراین اگر بتوانیم، خود را کنترل و ارزیابی کنیم به حیات طیبه که همان آرامش درونی است، دست می‌یابیم.

وی عنوان کرد: این انقلاب آسان به دست نیامده و خون‌های زیادی به پای درخت انقلاب ریخته شده به طوریکه نهال انقلاب امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است.

صالحی تاکید کرد: اینکه امروز مملکت با وجود همه مشکلات همچنان استوار و مقتدر و افتخارآفرین می‌بینیم، با همت شهدای بزرگی همچون رجایی و باهنر محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا از جان و هستی خود گذشتند تا مملکت در مقابل خصم، خم نشود و سرش را استوار بالا نگه دارد و قدرتمندانه به پیش بتازد.

این مقام مسئول تصریح کرد: علی رغم همه این فشارها و دسیسه‌ها ۳۸ سال از انقلاب می‌گذرد و ایران اسلامی و ملت عزیز و ریشه‌دار افتخارآفرین‌ترین ملت در منطقه و جهان است.

وی ادامه داد: این مملکت در بستر حمایت از حق و همراهی با مظلومان در مقابل ظلم ایستاده و در کشور لبنان، عراق و سوریه حضور دارد، حضور ما در دل‌هاست نه وابسته به دلار؛ چراکه پول و دلار روزی به پایان می‌رسد اما عشق در دل‌ها تمام نشدنی است و حضور ایران در منطقه حضور در دل‌هاست.

وی با بیان اینکه حق به طور یقین خود را نمایان می‌سازد، گفت: اگر امروز ایران میلیاردها دلار خرج می‌کرد تا باطل بودن فرقه وهابیت را ثابت کند، موفق نمی‌شد اما امروز مشاهده می‌کنیم که این حقیقت روشن شده که داعش دست‌پرورده فرقه وهابیت است.

وی تاکید کرد: امروز به لطف و عنایات الهی، اسلام ناب محمدی رخ می‌نماید و همچون چراغی تابناک نورافشانی می‌کند.

رییس سازمان انرژی اتمی کشور در پایان گفت: تلاش ملت و مقاومت در مقابل پدیده داعش و ایستادگی حسین‌وار شهدایی نظیر شهید حججی‌ها، ما را به عزت و اقتدار رسانده است و بدانید که علی‌رغم همه مشکلات آینده کشور روشن است.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان