۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کلاهبرداران هرمی در قزوین دستگیر شدند
کد خبر: ۲۶۴۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۹ ساعت: ۸:۴۸ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان:

کلاهبرداران هرمی در قزوین دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری دو کلاهبردار که به شیوه شرکت‌های هرمی در استان تهران و قزوین فعالیت می کردند در این استان خبر داد.

کلاهبرداران هرمی در قزوین دستگیر شدند
سردار مهدی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار داشت: در پی پرونده واصله از دادسرای عمومی و انقلاب "آبیک" به پلیس آگاهی شهرستان آبیک و شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری از وی در فروش سهام شركت خارجي UNIFUNDS به مبلغ 400 میلیون ریال، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌ها و انجام اقدامات پلیسی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان مشخص شد خانمی که در کشور مالزی در حال تحصیل ماست با همکاری خانمی دیگر به بهانه خرید سهام شرکت مذکور تعداد زیادی از شهروندان را فریب داده و با اخذ مبالغی از آنان کلاهبرداری و به شماره حساب فردی معلوم واریز کرده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: با بررسی‌های جامع ماموران پلیس آگاهی مشخص شد گرداننده‌های اصلی شرکت هرمی UNIFUNDS در کشور مالزی و ایران با هدف عضوگیری، جلساتی را در تهران و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: کارآگاهان با استفاده از منابع و اقدامات اطلاعاتی دو نفر خانم را در این خصوص که در حال برگزاری جلسه عضوگیری و توجیه اعضاء فریب خورده بودند، در شهرستان آبیک شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضائی دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: افراد دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی ماموران ابتدا منکر هر گونه فعالیت در شرکت مذکور شدند؛ اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کردند.

محمودی در پایان با بیان اینکه متهمان با این روش 14 نفر از شهروندان را به مبلغ تقریبی سه میلیارد ریال مورد كلاهبرداري قرار داده اند، گفت: متهمان با تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضائی با صدور قرار مناسب قانونی روانه زندان شدند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان