۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عرفه فرصتی مهم برای پاکسازی و خانه‌تکانی درون انسان‌هاست
کد خبر: ۲۶۴۹۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۹ ساعت: ۸:۱۶ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

عرفه فرصتی مهم برای پاکسازی و خانه‌تکانی درون انسان‌هاست

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: عرفه یک مناسبت ویژه برای پاکسازی و خانه‌تکانی درون انسان‌هاست که باید از این فرصت ارزشمند به شکل شایسته‌ای بهره‌مند شد.

عرفه فرصتی مهم برای پاکسازی و خانه‌تکانی درون انسان‌هاست
حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به برکات روز عرفه اظهار کرد: خداوند متعال برای اینکه بندگانش به فیض اکمل برسند در مناسبت‌های متعدد و مختلف، راه کسب فیض را با درجات متفاوت قرار داده است.

وی افزود: عرفه یکی از مناسبت‌هایی است که موجب کسب فیض و ارتقای درجات و مقامات معنوی مسلمانان و اهل ایمان می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: عرفه که روز نهم ذی‌الحجة‌الحرام است یک روز استثنایی و مناسبت بسیار مهم بعد از شب قدر می‌باشد به طوریکه در احادیث آمده کسانیکه در شب قدر گناهانشان بخشیده نشود باید منتظر بمانند و عرفات را درک کنند تا خداوند متعال معاصی و گناهان آنها را مورد آمرزش قرار دهد.

وی تصریح کرد: عرفه یک مناسبت ویژه پس از شب قدر، برای پاکسازی و خانه‌تکانی درون انسان‌هاست که باید از این فرصت ارزشمند به شکل شایسته‌ای بهره‌مند شد.

نظری عنوان کرد: کسانیکه توفیق درک صحرای عرفات نصیبشان می‌شود و می‌توانند دعای عرفه و اعمال عرفه را در سرزمین عرفات به جا آورند، امتیاز ویژه‌تری دارند؛ زیرا مکان عرفات در تغییر و تحول فکری، اعتقادی و معنوی حاجیان نقش به سزایی دارد.

وی اضافه کرد: در عرفات همه مسلمانان یک شکل لباس پوشیده و شبیه هم هستند و هیچ یک از امور دنیوی همچون مال و ثروت، مقام و مسئولیت، رنگ و قومیت موجب برتری افراد از یکدیگر نیست بلکه تنها ملاک برتری مسلمانان، تقوا و پرهیزکاری آنها است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: روز عرفه و در عرفات، انسان مشمول بخشش الهی شده و گناهانش مورد آمرزش قرار می‌گیرد به طوریکه همچون روز اول که تازه متولد شده، پاک از معصیت می‌شود.

انقلاب فکری و اخلاقی حاصل قرائت خالصانه دعای عرفه
وی ادامه داد: اگر بتوانیم این فرصت بدست آمده و انرژی معنوی کسب شده را حفظ کنیم؛ همچون واکسنی است که در طول زندگی اثرات روحی و معنوی خود را بر جای خواهد گذاشت.

نظری تاکید کرد: باید این مناسبت مهم را اجر نهیم و از فرصتی که خداوند متعال برای بندگانش فراهم کرده؛ استفاده کنیم همچنین تلاش کرده و از ارتکاب گناه پرهیز کنیم که مانع استجابت دعای انسان می‌شود.

وی با اشاره به مضمون دعای عرفه گفت: این دعا دارای بخش‌های مختلفی است که بخش اول آن شامل مباحث توحیدی، معرفتی و اعتقادی بوده و بخش دوم آن به مباحث اخلاقی اشاره دارد.

این مسئول تصریح کرد: دعای عرفه از جمله دعاهای انساز ساز است که چنانچه با توجه قلبی و خشوع و تضرع خوانده شود در درون انسان انقلاب فکری، اخلاقی و معنوی به وجود می‌آورد؛ لذا باید به معانی آن توجه داشت.

وی در پایان بیان کرد: این دعاها یکی از راه‌های تزکیه انسان است که در آنها ایمان، اخلاق، شفاعت و فضایل اخلاقی نهفته است که به نیازهای معنوی انسان‌ها پاسخ گفته و موجب سعادت و قرب الهی می‌شود.


انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان